Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBOEGTK | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | Ders | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders özel eğitim, yetersizlik türleri ve kaynaştırma uygulamaları konusunda genel bilgiler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Öğr. Gör. Ferhat KACAR
1 | Özel eğitimle ilgili temel kavramları bilir |
2 | Özel eğitimin ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar |
3 | Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri bilir |
4 | Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreçlerini açıklar. |
5 | Kaynaştırma modelinin özelliklerini, kaynaştırmanın amaçlarını, kaynaştırmanın başarıya ulaşmasında rol oynayan etmenleri açıklar. |
6 | Özel eğitimde aile katılımı ve aileyle işbirliği süreçlerini açıklar. |
7 | Özel eğitime muhtaç bireylerin psikolojik yardım ihtiyaçlarını tanımlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı ve paylaşılması. | ||
2 | Özel eğitimde temel kavramlar | ||
3 | Özel eğitimin temel amaç ve ilkeleri | ||
4 | Özel eğitimde yetersizlik türleri | ||
5 | Özel eğitimde yetersizlik türleri | ||
6 | Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme | ||
7 | Özel eğitimin yasal dayanakları | ||
8 | Ara Sınavı | ||
9 | Kaynaştırma uygulamaları kapsamında sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi | ||
10 | Özel gereksinimli öğrencilere öğretimin bireyselleştirilmesi | ||
11 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının hazırlanması | ||
12 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının öğeleri | ||
13 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programında performans belirleme | ||
14 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programında uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi | ||
15 | Özel eğitimde öğretimsel yaklaşımlar ve stratejiler | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Şahbaz, Ü. (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Anı Yayıncılık: Ankara Cavkaytar, A. ve Tekin-Ersan, D. (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Eğitin Kitap: Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |