GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBOEGTK ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Ders 4 7 3,00

Lisans


Türkçe


Bu ders özel eğitim, yetersizlik türleri ve kaynaştırma uygulamaları konusunda genel bilgiler kazandırmayı amaçlamaktadır.


Öğr. Gör. Ferhat KACAR


1 Özel eğitimle ilgili temel kavramları bilir
2 Özel eğitimin ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar
3 Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri bilir
4 Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreçlerini açıklar.
5 Kaynaştırma modelinin özelliklerini, kaynaştırmanın amaçlarını, kaynaştırmanın başarıya ulaşmasında rol oynayan etmenleri açıklar.
6 Özel eğitimde aile katılımı ve aileyle işbirliği süreçlerini açıklar.
7 Özel eğitime muhtaç bireylerin psikolojik yardım ihtiyaçlarını tanımlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı ve paylaşılması.
2 Özel eğitimde temel kavramlar
3 Özel eğitimin temel amaç ve ilkeleri
4 Özel eğitimde yetersizlik türleri
5 Özel eğitimde yetersizlik türleri
6 Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme
7 Özel eğitimin yasal dayanakları
8 Ara Sınavı
9 Kaynaştırma uygulamaları kapsamında sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi
10 Özel gereksinimli öğrencilere öğretimin bireyselleştirilmesi
11 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının hazırlanması
12 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının öğeleri
13 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programında performans belirleme
14 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programında uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi
15 Özel eğitimde öğretimsel yaklaşımlar ve stratejiler
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Şahbaz, Ü. (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Anı Yayıncılık: Ankara Cavkaytar, A. ve Tekin-Ersan, D. (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Eğitin Kitap: Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 10 1 10
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 88

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek