Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNFAE401 | MÜZİK ÖĞRETİMİ | Ders | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Müzik Dersi Öğretim Programının amacı, • Müzik yoluyla estetik yönünü geliştirmek, • Duygu, düşünce ve deneyimlerini müzik yoluyla ifade etmelerine imkân sağlamak, • Yaratıcılığını ve yeteneğini müzik yoluyla geliştirmek,
Öğr.Gör.Gökhan HAMZAÇEBİ
1 | Eğitim öğretim programları günümüzde öğrenci merkezli yaklaşımla yapılandırılıp yönetilmekte, programların çıktıları öğrencilerin beklentilerine cevap verecek şekilde tasarlanmaktadır. |
2 | Öğrenme çıktıları kavramını eğitim öğretim programları açısından ele aldığımızda sürece dâhil olanların süreç sonunda ne bildiklerini, sürecin faaliyetleri doğrultusunda ne öğrendiklerini belirtmektedir |
3 | Eğitim sürecinin sonunda mezun olan her öğrenci belli bir donanıma sahip olmak zorundadır |
4 | Bilgi: Verilerin öğrenme yoluyla özümsenmesidir. Herhangi bir çalışma veya araştırma alanı ile ilgili gerçeklerin, ilkelerin, teorilerin ve uygulamaların bütünüdür. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Eğitimde müziğin rolü ve içeriği, temel müzik bilgileri, nota yazmanın doğası ve amacı, çalgı ve ses eğitimine giriş, toplu çalma ve söyleme, yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitme okuma ve yazma çalışmaları. Okul ve kamp marşları, İstiklal marşı, yürüyüş temposunda marşlar, ritim ve hareket alıştırmaları, tempo tutma, marş söyleme ve yönetme, harekete eşlik. .
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | program tanıtımı ders izlencesinin tanıtımı. | yok | yok |
2 | Eğitimde müziğin önemi. | ||
3 | Nota ve süre değerleri. | ||
4 | Usuller ritm kalıpları ve çeşitleri. | Yok | Yok |
5 | Ritm ve usulleri yazma teknikleri. | Yok | Yok |
6 | Diyafram nefesi ve diyafram eğitimi. | Yok | Yok |
7 | Diyafram geliştirme çalışmaları ve egzersizleri. | Yok | Yok |
8 | Ara Sınav | Yok | Yok |
9 | İnsan sesleri ve çeşitleri. | Yok | Yok |
10 | Ses ısıtma ve nefes çalışmaları. | Yok | Yok |
11 | Usuller ve elle vuruş şekilleri. | Yok | Yok |
12 | Toplu ritm tutma çalışmaları ve ritm çalgıları ile uygulama. | Yok | Yok |
13 | Toplu ritm tutma çalışmaları ve ritm çalgıları ile uygulama. | Yok | Yok |
14 | Toplu ritm tutma çalışmaları ve ritm çalgıları ile uygulama. | Yok | Yok |
15 | İstiklal marşının okunması. | Yok | Yok |
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı | Yok | Yok |
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Alan Çalışması | 1 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |