Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNFMB402 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II | Ders | 4 | 8 | 12,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerileri uygulama okullarında bizzat eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak deneyim elde etmelerini sağlamak, böylece öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Anabilim Dalı Öğretim Elemanları
1 | Uygulama okulunda öğrencilerin ve öğretmenlerin faaliyetlerini gözlemleyerek okul içi ve sınıf içi dinamikler hakkında farkındalık kazanabilme. |
2 | Uygulama öğretmenin ve diğer aday öğrencilerinin ders işleyiş ve planlamalarını değerlendirme becerisi kazanabilme |
3 | Uygulama okulundaki değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. |
4 | Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. |
5 | Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları, uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. |
6 | Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Öğretmenlik Uygulaması-I dersinin iki saatlik teorik kısmı fakültede, altı saatlik kısmı ise okullarda yapılmaktadır. Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması 1-2 Rehberi (https://egitim.giresun.edu.tr/tr/page/ogretmenlik-uygulamasi-rehberi/9107) gereğince süreç planlanmaktadır.
Sınıf eğitimi alanı ile ilgili öğrenme-öğretme yöntem ve tekniklerini kullanarak uygulamalar ve gözlemler yapma; özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirmede bulunma, yansıtma yapma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma | ||
2 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü) (EK-1) | |
3 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Derslerin gözlemlenmesi (Genel) (EK-4) b. Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-3) | |
4 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Uygulama öğrencisi tarafından geliştirilen/uyarlanan materyalin değerlendirilmesi (EK-20) | |
5 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama (EK-7) | |
6 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Veli toplantı tutanak örneklerinin incelenmesi ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-21) | |
7 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-18) | |
8 | Ara sınav haftası | ||
9 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Okul-aile iş birliğinin eğitim-öğretim çalışmaları içindeki yerini ve okul-aile iş birliğinin nasıl yürütüldüğünü belirten bir rapor hazırlama (EK-22) | |
10 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Zümre Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-23) | |
11 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Sosyal kulüpler ve sosyal etkinliklerle ilgili rapor hazırlama (EK-24) | |
12 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Okul dışı öğrenme (müze, bilim merkezi, milli parklar, meslek ziyaretleri vb.) planlama (EK-25) | |
13 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Nöbetçi öğretmenin görev ve sorumluluklarına ilişkin rapor hazırlama (EK-29) | |
14 | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması. | a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Okul idareciliğine ilişkin rapor hazırlama (EK-30) | |
15 | Genel Değerlendirme | Genel Değerlendirme | |
16 | Yarıyıl sonu sınav haftası |
Giresun Üniversitesi Öğretmenlik Uygulaması 1-2 Rehberi (https://egitim.giresun.edu.tr/tr/page/ogretmenlik-uygulamasi-rehberi/9107)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 12 | 6 | 72 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 12 | 6 | 72 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 9 | 6 | 54 |
Rapor Sunma | 9 | 2 | 18 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 360 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |