GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RPDAE406 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ Ders 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, lisans öğrencilerini bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde alana katkı sağlayacak bir çalışmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir biçimde hazırlayarak topluluk önünde anlatabilme ve tartışabilmesini geliştirmedir.


Dr. Öğr. Üyesi Yeliz TİRYAKİ GÖKSU


1 RPD alanının güncel sorunlarını tanımlayabilme
2 RPD alanının güncel sorunlarına yönelik araştırma deseni tasarlayabilme
3 RPD alanın güncel sorunlarına yönelik tasarladığı araştırma desenini raporlayabilme
4 Bilimsel etik ilkelere uygun davranışlar sergileyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki ihtiyaç ve sorunları dikkate alarak bir araştırma konusu belirlemek ve belirlenmiş olan araştırma konusu hakkında bir ana araştırma önerisi hazırlanmasını içermektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Araştırma konusunun belirlenmesi ve Problem durumu
3 Araştırma konusuna göre araştırmanın amacı ve alt anaçlarını/hipotezlerini yazma
4 Araştırmanın önemini yazma
5 Araştırmanın varsayımlarını yazma
6 Araştırmada sınırlılıklar ve tanımlar
7 Alanyazın taraması, kavramsal çerçeve
8 Ara sınavı
9 Konu ile ilgili yapılan çalışmalar
10 Araştırmada Yöntem Araştırmanın modeli
11 Çalışma grubu/Evren Örneklem, örneklem belirleme yöntemleri
12 Veriler ve toplama süreci
13 Takip edilecek işlem yolu ve verilenin analizi
14 Araştırma önerisinin raporlanması
15 Hazırlanan raporların sınıf ortamında sunumu
16 Hazırlanan raporların teslim edilmesi

Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. -Erkuş, A. (2009). Bilimsel araştırma süreci (İkinci baskı). Ankara: Seçkin yayınları -Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6. baskı). New York: McGraw-Hill International Edition. -Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık. -Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri (Güncelleştirilmiş ve geliştirilmiş beşinci baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Seminer 10 1 10
Makale Kritik Etme 10 1 10
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 20 1 20
Toplam İş Yükü (saat) 96

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek