Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKTHUYG | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | Ders | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına toplumsal sorumluluk bilincini kuramsal ve uygulamalı olarak kazandırmak, toplumsal sorumluluk projelerinin uygulama aşamasında liderlik, işbirliği, yardımlaşma, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Özge Arslan
1 | Yerel ve evrensel sorunları tanımlayabilir. |
2 | Yerel ve evrensel sorunlara karşı duyarlılık gösterir. |
3 | Yerel ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik proje fikri geliştirir. |
4 | Yerel ve evrensel sorunların çözümüne yönelik yapılan sosyal sorumluluk projesinde/projelerinde aktif rol alır. |
5 | Yerel ve evrensel sorunların çözümünde takım üyesi olarak işbirliği içinde çalışır. |
6 | Yerel ve evrensel sorunların çözümünde takıma liderlik yapar. |
7 | Toplumsal kalkınmada sosyal sorumluluk çalışmalarının önemini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Ders kapsamında öğrencilerden 10-15’er kişilik gruplar halinde ders kapsamında hazırlanan Uygulama Kılavuzunda tanımlanan Form 5’teki proje havuzundan ya da program kapsamındaki yeterliklerini ve uygulama alanlarını dikkate alarak 8 haftalık uygulama içeriği olan proje hazırlamaları istenmektedir. Hazırlanacak olan proje bir haftalık olabileceği gibi, 8 haftalık tek bir proje de olabilmektedir. Ders kapsamında yapılacak olan çalışmalara ilişkin değerlendirme yolları ve adımları Uygulama Kılavuzundaki Form 6’da yer alan Değerlendirme Formunda tanımlanmıştır. Derse ilişkin hazırlanan uygulama kılavuzu https://egitim.giresun.edu.tr/ adresindeki okul uygulamaları sekmesi üzerinden sizlere ilan edilecektir.
Bu ders kapsamında öğrenciler toplumun ihtiyaçlarına yönelik olarak farklı kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak suretiyle sosyal sorumluluk projeleri geliştirmeye ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapacaklardır. Bu çalışmalar 10-15’er kişilik gruplar halinde öğretim üyesi liderliğinde gerçekleştirilecek, yapılan çalışmalar ekte tanımlanan uygulama kılavuzu çerçevesinde raporlanacak ve sınıfta sunumları yapılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtımı; ders içeriği, dersin amacı, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | ||
2 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi ve olası uygulama alanlarının belirlenmesi. Proje ekiplerinin oluşturulması ve öğrencilerden gelen proje fikirlerinin tartışılması. | ||
3 | Proje ekiplerinin oluşturulması ve öğrencilerden gelen proje fikirlerinin tartışılması. | ||
4 | Proje fikirlerin kesinleştirmesi ve proje önerilerinin sunumu ve öneri formlarının teslim edilmesi | Proje öneri formlarının doldurulması ve teslim edilmesi (Form-1) | |
5 | Projelerin uygulanmasına yönelik uygulama süpervizyonu. | Hazırlanan proje/lerin ilgili kurum/kuruluşlarda uygulanması. | |
6 | Projelerin uygulanmasına yönelik uygulama süpervizyonu. | Hazırlanan proje/lerin ilgili kurum/kuruluşlarda uygulanması. | |
7 | Projelerin uygulanmasına yönelik uygulama süpervizyonu. | Hazırlanan proje/lerin ilgili kurum/kuruluşlarda uygulanması. | |
8 | Ara Sınavı (Ara Değerlendirme) | ||
9 | Projelerin uygulanmasına yönelik uygulama süpervizyonu. | Hazırlanan proje/lerin ilgili kurum/kuruluşlarda uygulanması. | |
10 | Projelerin uygulanmasına yönelik uygulama süpervizyonu. | Hazırlanan proje/lerin ilgili kurum/kuruluşlarda uygulanması. | |
11 | Projelerin uygulanmasına yönelik uygulama süpervizyonu. | Hazırlanan proje/lerin ilgili kurum/kuruluşlarda uygulanması. | |
12 | Projelerin uygulanmasına yönelik uygulama süpervizyonu. | Hazırlanan proje/lerin ilgili kurum/kuruluşlarda uygulanması. | |
13 | Projelerin uygulanmasına yönelik uygulama süpervizyonu. | Hazırlanan proje/lerin ilgili kurum/kuruluşlarda uygulanması. | |
14 | Proje uygulama süreci ve raporlarına ilişkin sunum ve değerlendirme | ||
15 | Proje uygulama süreci ve raporlarına ilişkin sunum ve değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl sonu Sınavı (Proje Raporlarının Teslimi-Form-2, Form 3, Form 4, ve Form 6) |
1. Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. 2. Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara 3. Aksoy, B., Çetin, T., (2008). Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları 4. Akçamete, G. (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Yayın No: 200, Yayıma Hazırlayan: Prof. Dr. Çağlayan Dinçer.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 90 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Rapor | 4 | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |