GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL.369 DİJİTAL DENEYİM YÖNETİMİ VE GERÇEK ZAMANLI PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Dijital Deneyim Yönetimi (Digital Experience Management); müşterilerin çevrimiçi (online) deneyimlerini özellikle dijital ölçümler ve analizler sayesinde daha iyi kavramak, tüketici davranışlarını yorumlamak ve bu doğrultuda marka stratejisini oluşturmakla ilgilenirken, Gerçek Zamanlı Pazarlama (Real-Time Marketing); dijitalleşmenin yapay zeka teknolojileri ile desteklendiği pazarlama otomasyonu, dijital kampanya yönetimi ve kişiselleştirilmiş pazarlama çözümlerini içermektedir. Bu dersin amacı bu teknolojileri, ilgili araçları ve uygulamaları (aplikasyonları) tanımaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Cevdet ÖZMEN


1 Dijital deneyim yönetimini anlamak.
2 Gerçek zamanlı pazarlamanın güncel teknolojiler ile kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
3 Gerçek zamanlı pazarlamaya yönelik stratejilerin geliştirilmesi hakkında bilgi edinmek.
4 Design Thinking Protokolünü öğrenmek.

İkinci Öğretim


Yok


---


Pazarlama otomasyonları, kişiselleştirilmiş pazarlama, dijital kampanya yönetimi, müşteri deneyimi, arayüz geliştirme ve design thinking protokolü hakkında çeşitli bilgilerin edinilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencesi, ders işleyiş yöntemi, sınav ve ölçme değerlendirme kriterleri hakkında genel bilgiler verilmiştir. ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................Gerçek Zamanlı Pazarlama
2 Pazarlama Otomasyonları
3 Yapay Zeka Teknolojileri ve Pazarlama - Makine Öğrenimi, Bulanık Mantık, VR, AR, MR, XR, WEB 3.0, Metaverse, ChatGPT vd.
4 Yapay Zeka Çözümlemeleri (AI Analysis) - Kognitif Çözümler , Sanal Asistan, Yapısal Olmayan Veri Analizi Çözümleri, Akıllı IoT Çözümleri
5 Kişiselleştirilmiş Pazarlama
6 Dijital Kampanya Yönetimi
7 Dijital Deneyim Yönetimi (Digital Experience Man.) - Müşteri Deneyimi Analizi, Dijital Deneyim Araçları, UI/UX Development, Design Thinking
8 Çalışan Deneyimi Yönetimi (Employee Experience Man.) - Çalışan Deneyimi (EX) Nedir, Nasıl Yönetilir?, Dijital İş Yeri, Çalışan Etkileşimi, Employee Advocacy, Social Business
9 İş Otomasyonları
10 Dijital Pazarlamada "Meme"lerin kulanımı
11 Sosyal Dinleme ve Araçları
12 Büyük Veri Analitiği
13 Büyük Veri Kullanımı
14 Veri Kullanım Stratejileri

- Özmen, C. (2023). Pazarlama Türleri ve Bilişim. İstanbul: EfeAkademi Yayınları - Ders Hocası tarafından hazırlanmış materyaller



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

---


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 6 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 7 28
Okuma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 126

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek