Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
INGEGT-203 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin genel amacı; öğretmen adaylarının öğrenme ve öğretim süreciyle ilgili temel faktörleri içselleştirmelerini ve beceriye dönüştürmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Temel TOPAL
1 | Program ögelerinin birbirleriyle ilişkisini açıklayabilme |
2 | Öğretim ilkelerini dikkate alarak ders planı hazırlayabilme |
3 | Ders amaçlarına uygun öğretim stratejilerini seçer ve uygulayabilme |
4 | Ders amaçlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini seçer ve uygulayabilme |
5 | Üst düzey düşünme becerilerinin öğrenmedeki yerini anlar ve ders planlarına yansıtabilme |
6 | Öğrenen merkezli öğretim yaklaşımlarını içselleştirir ve ders planına yansıtabilme |
7 | Yapılandırmacı öğrenme teorisini kavrar ve bir öğretim süreci geliştirebilme |
8 | Bireysel farklılıkları kavrar ve öğrenciye uygun ders planı oluşturabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri konuları bu dersin genel içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | Yok | Yok |
2 | Eğitimle İlgili Temel Kavramlar, Eğitim Programı Ögeleri | Yok | Yok |
3 | Eğitim Programı Ögeleri ve İlişkileri, MEB Öğretim Programları | Yok | Yok |
4 | Öğretim Hizmetinin Niteliği, Eğitim-Öğretim Etkinliklerinin Planlanması | ||
5 | Genel Öğretim İlkeleri, Öğretim Stratejileri | ||
6 | Öğretim Yaklaşımları-1 | ||
7 | Öğretim Yaklaşımları-2 | ||
8 | Ara Sınavı | ||
9 | Üst Düzey Düşünme Eğitimi | ||
10 | Öğretim Yöntemleri | ||
11 | Sınıf İçi Öğretim Teknikleri | ||
12 | Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri-1 | ||
13 | Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri-2 | ||
14 | Kavram Öğretimi, Bireysel Farklılıklara Dayalı Öğretim | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
1-Şanal M., Yaycı, L., Onur, M. (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2016. 2-Doğanay, A. (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2017.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |