Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
INGEGT-208 | İNGİLİZ EDEBİYATI-II | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin; Aydınlanma döneminden 20. yüzyılın ilk yarısına kadarki İngiliz Edebiyatının tarihsel, kültürel ve edebi gelişimini kronolojik olarak incelemelerini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, bu ders, öğrencilerin seçilen metinlerin edebi ve dönemsel özelliklerini incelemelerini sağlanacak ve öğrencilere modern İngiliz edebiyatını oluşturan edebi eserlerden örneklerler tanıtılacaktır.
1 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatının dönemlerini genel özellikleriyle tanıyabilecektir (Örneğin, dönemlere ait temel eser ve yazarları tanıyabilme, metinlerin edebi özelliklerini ayırt edebilme). |
2 | Öğrenciler metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bir bilgi kazanacak; metinlerin yazıldığı yüzyılın tarihi, politik ve kültürel değerlerinin ve dinamiklerini kavrayacaktır. |
3 | Öğrenciler edebi türler ve dönemler arasındaki farklılıkları kavrayabilecek; eserleri ve yazarları farklı bakış açılarından değerlendirebilecektir. |
4 | Öğrenciler dönemler ve yazarlar arasındaki etkileşimleri görebilecek; metinler arasında bağlantı kurma (edebi devamlılık) yetisi geliştirecektir. |
5 | Öğrenciler gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatılarak seçilen metinleri okuma ve metin türleri hakkında yazma becerisi geliştirecektir. |
Birinci Öğretim
İngiliz Edebiyatı I
Yok
İngiliz ve Amerikan edebiyatı ve orijinal yazım dili İngilizce olan edebiyatın farklı dönemlerinden yazar ve eserler; İngilizce yazılmış edebiyatın dönemleri ve temel akımları, çeşitli dönemlere ait örnek metinler kullanılarak bu edebiyatlardaki temel kavramlar, terimler, teknikler; edebî, felsefi ve bilimsel akımlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Derse ilişkin genel bilgi; dersin kapsamı, önemi ve gereklilikleri; materyal tanıtımı | ||
2 | Restorasyon Dönemi: Tarihsel Arkaplan, Edebi Metinlere Genel Bakış: Dryden | ||
3 | Hiciv Şiiri, The Heroic Couplet, Dryden: Absolom and Achitophel | ||
4 | Augustan Dönemi: Mac Flecknoe | ||
5 | Daniel Defoe The Literary Periodical, the Essay: Robinson Crusoe | ||
6 | Alexander Pope: An Essay on Man, An Essay on Criticism The Mock Heroic Poem: The Rape of the Lock; The Education of Women | ||
7 | Klasisizm’den Romantizm’e Geçiş Klasisizm’ın Alacakaranlığı: Gulliver’s Tales, the Dictionary | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Romanın başlangıcı Romantizmin Şafağı: Castle of Otranto, Frankenstein | ||
10 | Romantik Dönem Blake: Songs of Innocence and Experience Birinci Jenerasyon: Blake; Wordsworth | ||
11 | İkinci Jenerasyon: Byron, Shelley, Keats: Coleridge, Byron | ||
12 | Viktorya Dönemi: Roman; Austen, Bronte, Dickens, Elior, Hardy Shelley, Keats | ||
13 | Viktorya Dönemi Bronte, Dickens | ||
14 | The Dramatic Monologue; The Pre-Raphaelites: Browning, Arnold | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
• Carter, R. & McRae. J. (2021).The Routledge History of English Literature in English: Britain and Ireland. London: Routledge. • Greenblatt, S. (2018). Norton Anthology of English Literature, 10th edition, W. W. Norton & Company. • McDonnell, Nakadate, Pfordresher, Shoemate (eds). (1991). England in Literature. Scott Foresman & Co.: Burgess, A.(1974). English Literature. London: Longman. • Thornley, G.C. & Roberts, G.(1984). An Outline of English Literature. London: Longman. • Urgan, M. (2019). İngiliz Edebiyat Tarihi. İstanbul: Y.K.Y..
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |