GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
INGEGT-208 İNGİLİZ EDEBİYATI-II Ders 2 4 4,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilerin; Aydınlanma döneminden 20. yüzyılın ilk yarısına kadarki İngiliz Edebiyatının tarihsel, kültürel ve edebi gelişimini kronolojik olarak incelemelerini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, bu ders, öğrencilerin seçilen metinlerin edebi ve dönemsel özelliklerini incelemelerini sağlanacak ve öğrencilere modern İngiliz edebiyatını oluşturan edebi eserlerden örneklerler tanıtılacaktır.



1 Öğrenciler İngiliz Edebiyatının dönemlerini genel özellikleriyle tanıyabilecektir (Örneğin, dönemlere ait temel eser ve yazarları tanıyabilme, metinlerin edebi özelliklerini ayırt edebilme).
2 Öğrenciler metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bir bilgi kazanacak; metinlerin yazıldığı yüzyılın tarihi, politik ve kültürel değerlerinin ve dinamiklerini kavrayacaktır.
3 Öğrenciler edebi türler ve dönemler arasındaki farklılıkları kavrayabilecek; eserleri ve yazarları farklı bakış açılarından değerlendirebilecektir.
4 Öğrenciler dönemler ve yazarlar arasındaki etkileşimleri görebilecek; metinler arasında bağlantı kurma (edebi devamlılık) yetisi geliştirecektir.
5 Öğrenciler gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatılarak seçilen metinleri okuma ve metin türleri hakkında yazma becerisi geliştirecektir.

Birinci Öğretim


İngiliz Edebiyatı I


Yok


İngiliz ve Amerikan edebiyatı ve orijinal yazım dili İngilizce olan edebiyatın farklı dönemlerinden yazar ve eserler; İngilizce yazılmış edebiyatın dönemleri ve temel akımları, çeşitli dönemlere ait örnek metinler kullanılarak bu edebiyatlardaki temel kavramlar, terimler, teknikler; edebî, felsefi ve bilimsel akımlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı: Derse ilişkin genel bilgi; dersin kapsamı, önemi ve gereklilikleri; materyal tanıtımı
2 Restorasyon Dönemi: Tarihsel Arkaplan, Edebi Metinlere Genel Bakış: Dryden
3 Hiciv Şiiri, The Heroic Couplet, Dryden: Absolom and Achitophel
4 Augustan Dönemi: Mac Flecknoe
5 Daniel Defoe The Literary Periodical, the Essay: Robinson Crusoe
6 Alexander Pope: An Essay on Man, An Essay on Criticism The Mock Heroic Poem: The Rape of the Lock; The Education of Women
7 Klasisizm’den Romantizm’e Geçiş Klasisizm’ın Alacakaranlığı: Gulliver’s Tales, the Dictionary
8 Ara Sınav
9 Romanın başlangıcı Romantizmin Şafağı: Castle of Otranto, Frankenstein
10 Romantik Dönem Blake: Songs of Innocence and Experience Birinci Jenerasyon: Blake; Wordsworth
11 İkinci Jenerasyon: Byron, Shelley, Keats: Coleridge, Byron
12 Viktorya Dönemi: Roman; Austen, Bronte, Dickens, Elior, Hardy Shelley, Keats
13 Viktorya Dönemi Bronte, Dickens
14 The Dramatic Monologue; The Pre-Raphaelites: Browning, Arnold
15 Genel tekrar
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

• Carter, R. & McRae. J. (2021).The Routledge History of English Literature in English: Britain and Ireland. London: Routledge. • Greenblatt, S. (2018). Norton Anthology of English Literature, 10th edition, W. W. Norton & Company. • McDonnell, Nakadate, Pfordresher, Shoemate (eds). (1991). England in Literature. Scott Foresman & Co.: Burgess, A.(1974). English Literature. London: Longman. • Thornley, G.C. & Roberts, G.(1984). An Outline of English Literature. London: Longman. • Urgan, M. (2019). İngiliz Edebiyat Tarihi. İstanbul: Y.K.Y..



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 45 45
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek