GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÖZELAESEÇ-13 ZY' DE ÖĞRETİM UYARLAMALARI Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, özel eğitim öğretmen adaylarına özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar için öğretimin uyarlanması ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.


Bölüm öğretim elemanları


1 Öğretimde bireyselleştirme ve öğretimsel uyarlamalarla ilgili temel kavramları açıklar.
2 Erişilebilirlik ve ulaşılabilirlik kavramlarını tanımlar.
3 Öğretim öncesi, öğretim anındaki ve öğretim sonrası uyarlamaları örneklendirir.
4 Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik uyarlama örneği geliştirir.
5 Bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlar

Birinci Öğretim


-


-


Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim ortamını düzenleme, kullanılacak ipuçlarına ve ipuçlarını silikleştirme işlem süreçlerine karar verme, uygulama, sürekliliği ve genellenmesini sağlama. Tüm öğretim ortamı ve öğretim sürecine göre yapılabilecek öğretimsel uyarlama örnekleri, çoklu yetersizlikten etkilenen öğrencilere göre yapılabilecek öğretim uyarlamaları. Kullanılacak ipuçlarında yapılabilecek uyarlamalar, Değerlendirme sürecinde yapılabilecek uyarlama örnekleri. Kaynaştırma eğitimi alan öğrenciler için öğretim uyarlama örnekleri. Kaynaştırma eğitimi alan öğrenciler için öğretim değerlendirme örnekleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Öğretimde bireyselleştirme ve öğretimsel uyarlamalarla ilgili temel kavramlar
3 Öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri
4 Öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri
5 Öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri
6 İlköğretim Matematik konularından üç tanesini (Zihin Yetersizliği, Görme Yetersizliği, Çoklu Yetersizlik) birey için ders uyarlaması yapma
7 İlköğretim Matematik konularından üç tanesini (Zihin Yetersizliği, Görme Yetersizliği, Çoklu Yetersizlik) birey için ders uyarlaması yapma
8 Ara sınav haftası
9 İlköğretim Matematik konularından üç tanesini (Zihin Yetersizliği, Görme Yetersizliği, Çoklu Yetersizlik) birey için ders uyarlaması yapma
10 İlköğretim Türkçe konularından üç tanesini (Zihin Yetersizliği, Görme Yetersizliği, Çoklu Yetersizlik) birey için ders uyarlaması yapma
11 İlköğretim Türkçe konularından üç tanesini (Zihin Yetersizliği, Görme Yetersizliği, Çoklu Yetersizlik) birey için ders uyarlaması yapma
12 İlköğretim Türkçe konularından üç tanesini (Zihin Yetersizliği, Görme Yetersizliği, Çoklu Yetersizlik) birey için ders uyarlaması yapma
13 İlköğretim Sosyal Bilgiler konularından üç tanesini (Zihin Yetersizliği, Görme Yetersizliği, Çoklu Yetersizlik) birey için ders uyarlaması yapma
14 İlköğretim Sosyal Bilgiler konularından üç tanesini (Zihin Yetersizliği, Görme Yetersizliği, Çoklu Yetersizlik) birey için ders uyarlaması yapma
15 İlköğretim Sosyal Bilgiler konularından üç tanesini (Zihin Yetersizliği, Görme Yetersizliği, Çoklu Yetersizlik) birey için ders uyarlaması yapma
16 Yarıyıl sonu sınavı

Sümer-Dodur, H.M. ve Altındağ Kumaş, Ö. (Ed.) (2022). Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama. Ankara: Eğiten Kitap.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 6 42
Okuma 4 3 12
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek