GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IIF-205 HADİS-I Ders 2 3 3,00

Lisans


Arapça


Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, ilk dönemlerden günümüze ulaşan Muhammed b. İsmail el-Buhârî’nin (256/870) “Sahîhu’l-Buhârî” adlı eserinden başlayarak Kur’ân’dan sonra dinin ikinci temel kaynağı olan, hadis metinlerini tanıma ve tercüme edebilme, hadislerin dilini öğrenme, hadislerin nasıl yorumlanacağı becerisini kazanması amaçlanır. Ayrıca okunan hadislerin nasıl anlaşılacağı ve güncel problemlere nasıl çözüm olacağı tartışılarak etkili düşünme ve aktarma becerisi elde etmeleri hedeflenir.


Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Tobay


1 Öğrenci, ilk dönemlerden günümüze ulaşan sahih hadis kaynaklarını tanır.
2 Hadis metinlerine aşina olur.
3 Hadisleri tercüme edebilme ve yorumlama becerisi kazanır.
4 Hadisleri senet ve metin bütünlüğü ile değerlendirmeyi öğrenir.
5 Hadislerin güncel problemlere nasıl çözüm olacağı becerisini kazanır.

Birinci Öğretim


yok


Yok


Bu ders, ilk dönemlerden günümüze ulaşan Muhammed b. İsmail el- Buhârî’nin’ “Sahîhu’l-Buhârî” adlı eserinde yer alan “imân” konulu hadisleri 58 hadis ve 42 bab ve ravilerinin kısa tanıtımın içermektedir. oluşan sahifedeki bütün rivâyetler okunup harekelenecek, tercümeleri ve yorumları yapılacaktır. Ayrıca rivayetlerden çıkarılabilecek hükümler üzerinde durulacak ve hadis güncellenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Muhammed b. İsmail el-Buhârî’nin (256/870) “Sahîhu’l-Buhârî” adlı eserini kısaca tanıtma ve çözümleme ve 1. Ve 2. babları okuma ve tercüme 0 0
2 3. ve 4. babları okuma ve tercüme. 0 0
3 5. 6. ve 7. babları okuma ve tercüme. 0 0
4 8.9.ve 10. babları okuma ve tercüme 0 0
5 11. ve 12. babları okuma ve tercüme 0 0
6 13. 14. ve 15.babları okuma ve tercüme. 0 0
7 Genel Değerlendirme 0 0
8 16. ve 17. babları okuma ve tercüme. 0 0
9 18. 19. ve 20. babları okuma ve tercüme. 0 0
10 21.22. ve 23. babları okuma ve tercüme. 0 0
11 24.25 ve 26. babları okuma ve tercüme. 0 0
12 27.28. 29. ve 30. babları okuma ve tercüme. 0 0
13 30-36 arası babları okuma ve tercüme. 0 0
14 37-42 arası babları okuma ve tercüme. 0 0

Aydınlı, Abdullah (2012). Hadis Istılahları Sözlüğü, İstanbul: İfav. Muhammed b. İsmail el-Buhârî (1981). Sahîhu’l-Buhârî, İstanbul: Çağrı Yayınları. Sezgin, M. Fuad (2000). Buhârî’nin Kaynakları, Ankara: Kitabiyât.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 4 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5 4 5 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 2 5 4 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 3 5 4 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek