GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IIF-312 HADİS-IV Ders 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, ilk dönemlerden günümüze ulaşan İsmail b. Muhammed el-Aclûnî’nin “Keşfu’l-Hafâ” adlı eserinden hareketle haber ve rivâyetlerin hadis olup olmadığını tanıma, gerçekten hadis olanların metinlerini tanıma ve tercüme edebilme, hadislerin dilini öğrenme, hadislerin nasıl yorumlanacağı becerisini kazanması amaçlanır. Ayrıca okunan hadislerin güncel problemlere nasıl çözüm olacağı tartışılarak etkili düşünme ve aktarma becerisi elde etmeleri hedeflenir


Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Tobay


1 Öğrenci, ilk dönemlerden günümüze ulaşan uydurma hadislerle gerçek hadisleri tanır.
2 Hadis metinlerine aşina olur.
3 Hadisleri tercüme edebilme becerisi kazanır.
4 Hadislerin nasıl yorumlanacağını öğrenir.
5 Hadislerin güncel problemlere nasıl çözüm olacağı becerisini kazanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, ilk dönemlerden günümüze ulaşan İsmail b. Muhammed el-Aclûnî’nin “Keşfu’l-Hafâ” 2 ciltlik adlı eserinden seçme rivâyetleri içermektedir. 150 rivâyetten oluşan sahifedeki bütün rivâyetler okunup harekelenecek, tercümeleri ve yorumları yapılacaktır. Ayrıca rivayetlerden çıkarılabilecek hükümler üzerinde durulacak ve güncellenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İsmail b, Muhammed el-Aclûnî’nin “Keşfu’l-Hafâ” adlı eserini kısaca tanıtma ve çözümleme ve 1-5 arası rivâyetleri okuma ve tercüme. 0 0
2 5-15. rivayetleri okuma ve tercüme. 0 0
3 15-25. rivayetleri okuma ve tercüme. 0 0
4 25-35. rivâyetleri okumave tercüme. 0 0
5 35-45. rivayetleri okuma ve tercüme 0 0
6 45-60. rivayetleri okuma ve tercüme. 0 0
7 Genel değerlendirme 0 0
8 60-75. rivâyetleri okuma ve tercüme. 0 0
9 75-90. rivayetleri okuma ve tercüme. 0 0
10 90-105. rivayetleri okuma ve tercüme. 0 0
11 105-120. rivâyetleri okuma ve tercüme. 0 0
12 120-130. rivayetleri okuma ve tercüme. 0 0
13 130-140. rivayetleri okuma ve tercüme. 0 0
14 140-150. rivayetleri okumave tercüme. 0 0

El-Aclûnî, İsmail b. Muhammed (ts.),“Keşfu’l-Hafâ”, (Thk. Ahmed el-Kalâş), Kahire: Mektebu’t-türâsi’l-İslâmîİslami. Yaşar, K., (2017). Mevzu Hadisler, İstanbul: İfav.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 2 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4
ÖÇ 3 4 5 4 5 5 5 5 4 4 4 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 4 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek