Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ-435 | DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
Sosyal Hizmet Kurumlarındaki Din Hizmetleriyle ilgili uygulamalar ve temel kavramlar hakkında bilgilenme, Sosyal Kurumlardaki Din Hizmetleriyle ilgili problemleri tanıma ve çözüm önerileri geliştirme yetisi kazandırma.
Doç. Dr. Hüseyin ALGUR
1 | Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur. |
2 | Değerler eğitimine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
3 | Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur. |
4 | Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur. |
5 | Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Değer-ahlak tanımları, anahatlarıyla dini ve felsefi açıdan ahlak literatürü, ahlak değerlerin kazanılması süreçleri, değer eğitimi modelleri, okullar ve değerler eğitimi, çocukta ahlak ve karakter gelişimi, ampirik araştırmalara göre Türk Milli Eğitiminin değerleri, okullarda belirli değerlerin öğretilmesi, Türk gençlerinin değerleri, Türk toplumunun değerleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri | ||
2 | Değerler eğitimi dersinin içeriği | ||
3 | Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi | ||
4 | Programlarda değerler | ||
5 | Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi | ||
6 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | ||
7 | Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi | ||
8 | Değerler eğitimi ile ilgili proje geliştirme | ||
9 | Projeyi uygulama | ||
10 | Projenin sunulması | ||
11 | Projelerin değerlendirilmesi | ||
12 | Çalışma haftası | ||
13 | Çalışma haftası | ||
14 | Genel değerlendirme |
Çakmak, M. (2007), İş Ahlakı ve Değerler Eğitimi Bridge, B. (2003). Siz olsaydınız ne yapardınız?/Etnik değerler eğitimi. İstanbul: Beyaz Yayınları Çağlayan, A. (2005). Ahlak pusulası=ahlak ve değerler eğitimi. İstanbul: Dem Değerler Eğitimi Merkezi Dilmon, B. (2002). İnsana değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 145 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |