Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ-365 | FARSÇA-I | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5,00 |
Lisans
Klasik Türk edebiyatında geçen Farsça kelimelerin yapısını anlamak, Farsça kelime türetme yollarını öğrenmek, Fars dili ve grameri hakkında bilgi sahibi olmak.
Doç Dr. Muhammet NALBAT
1 | Farsça dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Farsça dilbilgisi unsurlarını metinler üzerinde uygulamalı bir şekilde gösterir. |
3 | Osmanlı Türkçesindeki Farsça kelimeleri ve kelime gruplarını tanımasına yardımcı olur. |
4 | Farsça isim ve fiil cümlelerini tanır. |
5 | Basit düzeydeki Farsça metinleri okuyup anlar. |
Birinci Öğretim
Yok.
Farsça kelime bilgisi, dilbilgisi kuralları, uygulamalı Farsça örnekler, Fars edebiyatından seçilmiş basit düzeyde manzum-mensur metinler üzerinde uygulamalar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersimizin içeriği vb. hakkında bazı bilgiler ile dersin zorunlu kaynak kitapları hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Klasik Türk Edebiyatında Farsçanın kullanım alanları. Klasik şiiri anlamada Farsça bilmenin yararları. | ||
3 | Fars alfabesi. Sesler ve harfler. İlgili örnekler üzerinde uygulama. | ||
4 | Farsça kelime çeşitleri: İsimler, Sıfatlar, Zamirler. İlgili örnekler üzerinde uygulamalar. | ||
5 | Farsça kelime çeşitleri: Zarflar , Eylemler. İlgili örnekler üzerinde uygulamalar. | ||
6 | Farsçada zamanlar: Görülen Geçmiş Zaman (Zamân-ı Güzeşte). İlgili örnekler üzerinde uygulamalar. | ||
7 | Farsçada Zamanlar: Şimdiki Zamanın Hikâyesi. | ||
8 | Ara sınav. | ||
9 | Farsçada Zamanlar: Geniş Zaman (Hâl-i İstimrârî). İlgili örnekler üzerinde uygulamalar. | ||
10 | Farsça Ay, Mevsim, Gün Adları. Farsça renk isimleri. İlgili örnekler üzerinde uygulamalar. | ||
11 | Farsça‘da Olumsuzluk. İlgili örnekler üzerinde uygulamalar. | ||
12 | Edilgen Yapı: (Fiil-i Mechûl). İlgili örnekler üzerinde uygulamalar. | ||
13 | Farsça’da Sayı Adları, sıra ve tertip sayıları. İlgili örnekler üzerinde uygulamalar. Farsça’da Emir ve İstek Kipi. İlgili örnekler üzerinde uygulamalar. | ||
14 | Farsça’da Gereklilik ve Şart Kipi. İlgili örnekler üzerinde uygulamalar. Uygulamalı örnekler. | ||
15 | Metin okuma çalışmaları. | ||
16 | Final sınavı. |
Ahmed Ateş-Abdülvehhâb Tarzî, Farsça Grameri; Mürsel Öztürk-Farsça Dilbilgisi; Nimet Yıldırım, Farsça Cümle Bilgisi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |