Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PFB-304 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretmen adaylarına öğretim ilke, yöntem, yaklaşım ve teknikleri ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi İlhan TETİK
1 | Öğretim ilke ve yöntemlerin yeri ve önemini açıklar. |
2 | Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların bilgisini kazanır. |
3 | Öğretim ilkelerine örnekler verir. |
4 | Öğretim yöntemlerine örnekler verir. |
5 | Öğretim strateji ve tekniklerine örnekler verir. |
Birinci Öğretim
Eğitim Bilimine Giriş
Yok
Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramların bilgisi, Öğretme ve öğrenme ilkelerinin bilgisi, öğretim modellerinin bilgisi, öğretim stratejilerinin bilgisi, öğretim yöntem ve tekniklerinin bilgisi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Öğretme ve öğrenme ilkeleri | ||
3 | Tam öğrenme/programlı öğretim | ||
4 | Okulda öğrenme/işbirliğine dayalı öğrenme/ öğretim durumları modeli/anlamlı öğrenme | ||
5 | Temel öğretim modeli, etkili öğretim modeli, çoklu zekâ kuramı, probleme dayalı öğrenme | ||
6 | Proje tabanlı, yapılandırmacılık, basamaklı öğretim, beyin temelli öğretim | ||
7 | Kuantum, aktif, gregorc öğrenme stilleri, yaşam boyu öğrenme, tematik, web temelli yaşantısal | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Modüler öğretim, tutor desteği, düşünme biçimleri | ||
10 | Öğretim stratejileri | ||
11 | Öğretim yöntemleri ; Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma, problem çözme | ||
12 | Sınıf dışı öğretim teknikleri; gezi, gözlem, sergi, ev ödevi, görüşme | ||
13 | Gurupla öğretim teknikleri; Beyin fırtınası, mikro öğretim, gösteri, benzetim, altı şapkalı düşünme, soru cevap, drama, rol oynama, görüş geliştirme | ||
14 | Grupları öğretim teknikleri II; Konuşma halkası, eğitsel oyun, analoji, kartopu | ||
15 | Öğretim teknikleri III; Kartopu, konuşma halkası, drama, öykü oluşturma, arkası yarın | ||
16 | Yıl sonu sınavı |
Onur Köksal, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Yayınları, 3. Baskı, Konya, 2017. Veysel Sönmez, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yay. , Ankara 2015. Eşref Tan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi, 14. Baskı, Ankara 2017. Komisyon, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yay, 2. Baskı, Ankara, 2014
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |