GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PFB-304 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarına öğretim ilke, yöntem, yaklaşım ve teknikleri ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmak.


Dr. Öğr. Üyesi İlhan TETİK


1 Öğretim ilke ve yöntemlerin yeri ve önemini açıklar.
2 Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların bilgisini kazanır.
3 Öğretim ilkelerine örnekler verir.
4 Öğretim yöntemlerine örnekler verir.
5 Öğretim strateji ve tekniklerine örnekler verir.

Birinci Öğretim


Eğitim Bilimine Giriş


Yok


Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramların bilgisi, Öğretme ve öğrenme ilkelerinin bilgisi, öğretim modellerinin bilgisi, öğretim stratejilerinin bilgisi, öğretim yöntem ve tekniklerinin bilgisi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramlar
2 Öğretme ve öğrenme ilkeleri
3 Tam öğrenme/programlı öğretim
4 Okulda öğrenme/işbirliğine dayalı öğrenme/ öğretim durumları modeli/anlamlı öğrenme
5 Temel öğretim modeli, etkili öğretim modeli, çoklu zekâ kuramı, probleme dayalı öğrenme
6 Proje tabanlı, yapılandırmacılık, basamaklı öğretim, beyin temelli öğretim
7 Kuantum, aktif, gregorc öğrenme stilleri, yaşam boyu öğrenme, tematik, web temelli yaşantısal
8 Ara sınav
9 Modüler öğretim, tutor desteği, düşünme biçimleri
10 Öğretim stratejileri
11 Öğretim yöntemleri ; Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma, problem çözme
12 Sınıf dışı öğretim teknikleri; gezi, gözlem, sergi, ev ödevi, görüşme
13 Gurupla öğretim teknikleri; Beyin fırtınası, mikro öğretim, gösteri, benzetim, altı şapkalı düşünme, soru cevap, drama, rol oynama, görüş geliştirme
14 Grupları öğretim teknikleri II; Konuşma halkası, eğitsel oyun, analoji, kartopu
15 Öğretim teknikleri III; Kartopu, konuşma halkası, drama, öykü oluşturma, arkası yarın
16 Yıl sonu sınavı

Onur Köksal, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Yayınları, 3. Baskı, Konya, 2017. Veysel Sönmez, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yay. , Ankara 2015. Eşref Tan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi, 14. Baskı, Ankara 2017. Komisyon, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yay, 2. Baskı, Ankara, 2014



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5 4 4 4 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 2 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek