| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| PFB-304 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretmen adaylarına öğretim ilke, yöntem, yaklaşım ve teknikleri ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi İlhan TETİK
| 1 | Öğretim ilke ve yöntemlerin yeri ve önemini açıklar. |
| 2 | Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların bilgisini kazanır. |
| 3 | Öğretim ilkelerine örnekler verir. |
| 4 | Öğretim yöntemlerine örnekler verir. |
| 5 | Öğretim strateji ve tekniklerine örnekler verir. |
Birinci Öğretim
Eğitim Bilimine Giriş
Yok
Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramların bilgisi, Öğretme ve öğrenme ilkelerinin bilgisi, öğretim modellerinin bilgisi, öğretim stratejilerinin bilgisi, öğretim yöntem ve tekniklerinin bilgisi
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramlar | ||
| 2 | Öğretme ve öğrenme ilkeleri | ||
| 3 | Tam öğrenme/programlı öğretim | ||
| 4 | Okulda öğrenme/işbirliğine dayalı öğrenme/ öğretim durumları modeli/anlamlı öğrenme | ||
| 5 | Temel öğretim modeli, etkili öğretim modeli, çoklu zekâ kuramı, probleme dayalı öğrenme | ||
| 6 | Proje tabanlı, yapılandırmacılık, basamaklı öğretim, beyin temelli öğretim | ||
| 7 | Kuantum, aktif, gregorc öğrenme stilleri, yaşam boyu öğrenme, tematik, web temelli yaşantısal | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Modüler öğretim, tutor desteği, düşünme biçimleri | ||
| 10 | Öğretim stratejileri | ||
| 11 | Öğretim yöntemleri ; Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma, problem çözme | ||
| 12 | Sınıf dışı öğretim teknikleri; gezi, gözlem, sergi, ev ödevi, görüşme | ||
| 13 | Gurupla öğretim teknikleri; Beyin fırtınası, mikro öğretim, gösteri, benzetim, altı şapkalı düşünme, soru cevap, drama, rol oynama, görüş geliştirme | ||
| 14 | Grupları öğretim teknikleri II; Konuşma halkası, eğitsel oyun, analoji, kartopu | ||
| 15 | Öğretim teknikleri III; Kartopu, konuşma halkası, drama, öykü oluşturma, arkası yarın | ||
| 16 | Yıl sonu sınavı |
Onur Köksal, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Yayınları, 3. Baskı, Konya, 2017. Veysel Sönmez, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yay. , Ankara 2015. Eşref Tan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi, 14. Baskı, Ankara 2017. Komisyon, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yay, 2. Baskı, Ankara, 2014
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Okuma | 14 | 4 | 56 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 120 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |