GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ519 BİLİM VE TEKNOLOJİ MÜZELERİNDE FEN EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Okul dışı ortamlardan olan müzelerin fen ve teknoloji öğretiminde yararlanılabilecek ortamlardandır. Öğrencilere bu ortamların tanıtılması, bu ortamlardan fen derslerinde nasıl yararlanılabileceğinin, ders planının nasıl hazırlanacağının ve uygulanacağının anlatılması önemlidir.



1 Okul dışı ortamları tanır.
2 Eğitim öğretim amacıyla okul dışı öğrenme ortamlarından nasıl yararlanacağını anlar.
3 İlköğretim programında okul dışı öğrenme ortamlarının yerini keşfeder.
4 Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili etkinlik tasarlar.
5 Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili ders planı oluşturur.
6 Okul dışı öğrenme ortamında ölçme değerlendirme tekniklerini tanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fen öğretiminde kullanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarını tanımak ve bu ortamlarda ders planı oluşturmak dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Okul dışı öğrenme ortamları
2 Fen ve teknoloji öğretiminde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlar
3 Okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimsel değeri
4 Fen ve teknoloji eğitimi açısından okul dışı ortamlardan yararlanma
5 Müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanılması
6 Müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanılması
7 Müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanılması
8 arasınav
9 Okul dışı ortamlar için ders planı oluşturma
10 Okul dışı ortamlar için ders planı oluşturma
11 Okul dışı ortamlar için gezi planı hazırlama
12 Okul dışı ortam için gözlem defteri hazırlama
13 Okul dışı ortam için değerlendirme formu hazırlama
14 Okul dışı örnek etkinlikler
15 yarıyıl sonu sınavı
16 yarıyıl sonu sınavı

Laçin Şimşek, C. (2011) (ed.). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem A yayıncılık. Bozdoğan, Aykut Emre. Bilim ve Teknoloji Müzelerinin Fen Öğretimindeki Yeri ve Önemi. Ankara: Gazi Üniversitesi (Yayımlanmamış doktora tezi) Bahar, Mehmet. (Ed.). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.. Çepni, Salih. (Ed.). Kuramdan Uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Aydoğdu, Mustafa., Teoman Kesercioğlu. (2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Şahan, Melek. (2005). Müze ve Eğitim. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt III (4), 487-501. Aktüre, Teoman. (1989). Bilim ve Teknoloji Müzeleri ve Merkezleri. Bilim ve Teknik Dergisi. Sayı 254, 42-45.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 2 28
Soru-Yanıt 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 7 1 7
Makale Kritik Etme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 186

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek