Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ519 | BİLİM VE TEKNOLOJİ MÜZELERİNDE FEN EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Okul dışı ortamlardan olan müzelerin fen ve teknoloji öğretiminde yararlanılabilecek ortamlardandır. Öğrencilere bu ortamların tanıtılması, bu ortamlardan fen derslerinde nasıl yararlanılabileceğinin, ders planının nasıl hazırlanacağının ve uygulanacağının anlatılması önemlidir.
1 | Okul dışı ortamları tanır. |
2 | Eğitim öğretim amacıyla okul dışı öğrenme ortamlarından nasıl yararlanacağını anlar. |
3 | İlköğretim programında okul dışı öğrenme ortamlarının yerini keşfeder. |
4 | Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili etkinlik tasarlar. |
5 | Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili ders planı oluşturur. |
6 | Okul dışı öğrenme ortamında ölçme değerlendirme tekniklerini tanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Fen öğretiminde kullanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarını tanımak ve bu ortamlarda ders planı oluşturmak dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Okul dışı öğrenme ortamları | ||
2 | Fen ve teknoloji öğretiminde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlar | ||
3 | Okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimsel değeri | ||
4 | Fen ve teknoloji eğitimi açısından okul dışı ortamlardan yararlanma | ||
5 | Müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanılması | ||
6 | Müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanılması | ||
7 | Müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanılması | ||
8 | arasınav | ||
9 | Okul dışı ortamlar için ders planı oluşturma | ||
10 | Okul dışı ortamlar için ders planı oluşturma | ||
11 | Okul dışı ortamlar için gezi planı hazırlama | ||
12 | Okul dışı ortam için gözlem defteri hazırlama | ||
13 | Okul dışı ortam için değerlendirme formu hazırlama | ||
14 | Okul dışı örnek etkinlikler | ||
15 | yarıyıl sonu sınavı | ||
16 | yarıyıl sonu sınavı |
Laçin Şimşek, C. (2011) (ed.). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem A yayıncılık. Bozdoğan, Aykut Emre. Bilim ve Teknoloji Müzelerinin Fen Öğretimindeki Yeri ve Önemi. Ankara: Gazi Üniversitesi (Yayımlanmamış doktora tezi) Bahar, Mehmet. (Ed.). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.. Çepni, Salih. (Ed.). Kuramdan Uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Aydoğdu, Mustafa., Teoman Kesercioğlu. (2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Şahan, Melek. (2005). Müze ve Eğitim. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt III (4), 487-501. Aktüre, Teoman. (1989). Bilim ve Teknoloji Müzeleri ve Merkezleri. Bilim ve Teknik Dergisi. Sayı 254, 42-45.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 186 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |