Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ521 | FEN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR KULLANIMI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
İlköğretim düzeyinde gelişen teknolojiler doğrultusunda kullanabilecekleri yeni öğretme öğrenme yaklaşımlarını tanımak; Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) öğretim yöntem ve teknikleri ve öğrenme üzerine etkilerini incelemek ve bu konudaki felsefi temelleri anlamak
1 | Öğrenciler bilgi ve iletişim teknolojilerinden haberdar olur |
2 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğretim amaçlı olarak kullanır |
3 | Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişim ve gelişmeleri bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Temel kavramlar, Bilim-teknoloji ilişkisi, Öğretmen yetiştirme kurumlarında BİTi kullanmanın gerekliliği, BİT Pedagoji ilişkisi, Teknoloji kullanımı ve yeni öğrenme öğretme yaklaşımları, İnternetin eğitimsel kullanımı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki temel kavramlardan haberdar olma | ||
2 | Bilgi ve iletişim teknolojilerinden haberdar olmak | ||
3 | Öğretmen yetiştirme kurumlarında bilgi iletişim teknolojilerinin önemi | ||
4 | Öğretmen yetiştirme kurumlarında bilgi iletişim teknolojilerinin gerekliliği | ||
5 | Bilgi iletişim teknolojileri ve pedagoji ilişkisi | ||
6 | Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı | ||
7 | Bilgi iletişim teknolojilerinde kullanılan yeni yaklaşımlar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişim | ||
10 | Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişim | ||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretim amaçlı kullanımı | ||
12 | Bilgi ve iletişim teknolojilerinin fen öğretimi amaçlı kullanımı ve örnek uygulamalar | ||
13 | Bilim ve teknoloji ilişkisi | ||
14 | Internetin eğitimsel kullanımı | ||
15 | Internetin eğitimsel kullanımı | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
"Çepni,S (Ed). (2011). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegema Yayıncılık,9. Baskı Ankara. Ünsal, Y., Moğol, S. (2011). Örneklerle 3 Boyutlu Fen Öğretim Materyalleri Tasarımı ve Yapımı. Pegema Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Rapor | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |