Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ525 | FEN EĞİTİMİNDE BİLİŞSEL GELİŞME ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bilişsel gelişim kuramlarını tanıtarak, fen ve matematik eğitiminde bu kuramlar üzerine yapılan araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek
1 | Bilişsel gelişim kuramlarını açıklar |
2 | Fen kavramlarının çocuklardaki bilişsel gelişimini inceler |
3 | Fen eğitiminde bilişsel gelişim kavramları üzerine yapılan araştırmaları değerlendirir |
4 | Fen eğitiminde bilişsel gelişim kuramları üzerine yapılan araştırmaları değerlendirir |
Birinci Öğretim
Yok
Piaget, Bruner, Vygotsky ve Gagne’nin bilişsel gelişim kuramları, bu kuramlarda ele alınan fen ve matematik kavramları, bilişsel gelişim kuramları veya kavramları üzerine yapılan araştırmalar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilişsel gelişimin tanımı | ||
2 | Piaget'in bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi | ||
3 | Piaget'in bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi | ||
4 | Bruner'in bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi | ||
5 | Bruner'in bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi | ||
6 | Vygotsky'nin bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi | ||
7 | Vygotsky'nin bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi | ||
8 | arasınav | ||
9 | Gagne'nin bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi | ||
10 | Gagne'nin bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi | ||
11 | Fen kavramlarının çocuklarda bilişsel gelişimi üzerine yapılan araştırmalar | ||
12 | Fen kavramlarının çocuklarda bilişsel gelişimi üzerine yapılan araştırmalar | ||
13 | Bilişsel gelişimi kuramları ve fen öğretimi ilişkisi üzerine yapılan araştırmalar | ||
14 | Bilişsel gelişimi kuramları ve fen öğretimi ilişkisi üzerine yapılan araştırmalar | ||
15 | Bilişsel gelişimi kuramları ve fen öğretimi ilişkisi üzerine yapılan araştırmalar | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
1. Senemoglu, N. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya Ankara: Pegem Akademi. 2. Yıldırım A. (2015). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları 3. Carver, S. M., ve Klahr, D. (Eds.). (2001). Cognition and instruction: Twenty-five years of progress. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum 4. Dunham, L.A. (1994) Cognitive development in relation to science education. PhD thesis, University of Warwick, UK. 5. Richardson K. (1998) Models of Cognitive Development, Psychology Press, England. 6. Kathleen M. G. (2015). Cognitive Development: Infancy Through Adolescence, Sage Publications.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |