GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ525 FEN EĞİTİMİNDE BİLİŞSEL GELİŞME ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bilişsel gelişim kuramlarını tanıtarak, fen ve matematik eğitiminde bu kuramlar üzerine yapılan araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek



1 Bilişsel gelişim kuramlarını açıklar
2 Fen kavramlarının çocuklardaki bilişsel gelişimini inceler
3 Fen eğitiminde bilişsel gelişim kavramları üzerine yapılan araştırmaları değerlendirir
4 Fen eğitiminde bilişsel gelişim kuramları üzerine yapılan araştırmaları değerlendirir

Birinci Öğretim



Yok


Piaget, Bruner, Vygotsky ve Gagne’nin bilişsel gelişim kuramları, bu kuramlarda ele alınan fen ve matematik kavramları, bilişsel gelişim kuramları veya kavramları üzerine yapılan araştırmalar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilişsel gelişimin tanımı
2 Piaget'in bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi
3 Piaget'in bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi
4 Bruner'in bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi
5 Bruner'in bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi
6 Vygotsky'nin bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi
7 Vygotsky'nin bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi
8 arasınav
9 Gagne'nin bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi
10 Gagne'nin bilişsel gelişim kuramı ve fen öğretimi
11 Fen kavramlarının çocuklarda bilişsel gelişimi üzerine yapılan araştırmalar
12 Fen kavramlarının çocuklarda bilişsel gelişimi üzerine yapılan araştırmalar
13 Bilişsel gelişimi kuramları ve fen öğretimi ilişkisi üzerine yapılan araştırmalar
14 Bilişsel gelişimi kuramları ve fen öğretimi ilişkisi üzerine yapılan araştırmalar
15 Bilişsel gelişimi kuramları ve fen öğretimi ilişkisi üzerine yapılan araştırmalar
16 Yarıyıl sonu sınavı

1. Senemoglu, N. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya Ankara: Pegem Akademi. 2. Yıldırım A. (2015). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları 3. Carver, S. M., ve Klahr, D. (Eds.). (2001). Cognition and instruction: Twenty-five years of progress. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum 4. Dunham, L.A. (1994) Cognitive development in relation to science education. PhD thesis, University of Warwick, UK. 5. Richardson K. (1998) Models of Cognitive Development, Psychology Press, England. 6. Kathleen M. G. (2015). Cognitive Development: Infancy Through Adolescence, Sage Publications.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 10 1 10
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 3 3
Makale Kritik Etme 10 1 10
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Rapor 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek