Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IKT-509 | YÜKSEK LİSANS TEZİ | Ders | 2 | 3 | 20,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Tez danışmanlığının amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır
Danışman Öğretim Üyesi
1 | Verilen bir konuda detaylı bir literatür araştırması yapabilir. |
2 | İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literatür araştırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir |
3 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir ve bulguları bir dinleyici topluluk önünde güvenle sunabilir |
Birinci Öğretim
-
-
Tez yüksek lisans programının zorunlu bir öğesi olup, literature araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve sunum gibi bağımsız bir araştırma için gerekli olan iş paketlerini kapsar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | ||
2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | ||
3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | ||
4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | ||
5 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | ||
6 | İlgili literatürü okuma ve irdeleme | ||
7 | İlgili literatürü okuma ve irdeleme | ||
8 | Yapılan araştırma sürecinin gelişmelerinin izlenmesi | ||
9 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | ||
10 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | ||
11 | Rapor yazımı | ||
12 | Rapor yazımı | ||
13 | Rapor yazımı | ||
14 | Raporun sonuçlarının oluşturulması | ||
15 | Raporun tamamlanması ve sunulması | ||
16 | Raporun tamamlanması |
İlgili Makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 18 | 3 | 54 |
Gözlem | 10 | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 1 | 40 | 40 |
Makale Kritik Etme | 16 | 6 | 96 |
Bireysel Çalışma | 16 | 10 | 160 |
Okuma | 16 | 10 | 160 |
Rapor | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 604 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |