Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİY-513 | SU KALİTESİ VE KİMYASI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere suyun önemini, fizikokimyasal ve biyokimyasal özelliklerini irdeleme, su kalitesini etkileyen çevresel faktörleri değerlendirme, kirlilik kaynaklarını ve genel olarak arıtma yöntemlerini kavrama, su ürünleri sektöründe su kalitesinin önemini anlama ve ilgili analizleri yapmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. A. Yalçın TEPE
1 | Öğrenciler suyun fiziko-kimyasal yapısı ve önemli özelliklerini bilir. Doğal ve insan müdahalesi sonucunda su kalitesinin nasıl etkilendiğini kavrar. Su kalite kriterlerini tanımlar ve sınıflandırır. Kirlilik kaynaklarını kavrar ve arıtımları ile ilgili yorum yapar. Su kalitesindeki değişimlerin ekosistem üzerine etkilerini kavrar. Su kalite kriterleri ile ilgili olarak ölçüm ve analiz yapar. Doğal kaynakları korumada kaynak kontrolü bilincine sahip olur |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Suyun özellikleri, su çeşitlerinin bileşimi, hidrolojik döngü, yüzeysel sularda biyolojik mekanizmalar, doğal suların fiziksel ve kimyasal özellikleri, kirlilik kaynakları, besleyici elementlerin biyokimyasal çevrimleri ve kirliliği, Termal Kirlilik, Organik madde kirliliği, Katı madde kirliliği, Petrol ve yağ kirlenmesi ve ekosistem üzerine etkileri, Tarımsal ilaçlar ve gübre kirliliği, Deterjan kirliliği ve etkileri, Ağır metal kirliliği ve etkileri, mikrobiyal kirlilik, Su kirliliğini arıtma metotları; fiziksel, kimyasal ve biyolojik arıtma, Su Çerçeve Direktifi, suyun fiziko-kimyasal analizleri (Çözünmüş oksijen, karbondioksit-bikarbonat-karbonat, klorür eşdeğeri, aktif klor, organik madde, askıda katı madde, amonyum, fosfat, kadmiyum)
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Suyun önemi, ülkemizin ve dünyanın su potansiyeli, Su molekülünün özellikleri Su kalitesi laboratuvarında kullanılan alet ve malzemeler | ||
2 | Hidrolojik çevrim ve çevrim sırasında su kalitesindeki değişim, yüzeysel sularda biyolojik mekanizmalar Su analizlerinde kullanılan konsantrasyon birimleri | ||
3 | Doğal suların fiziksel ve kimyasal özellikleri, Ölçüm cihazları (oksijenmetre, pHmetre vb.) ve kalibrasyonu, bakımı | ||
4 | Doğal suların fiziksel ve kimyasal özellikleri Askıda katı madde analizi, seki diski ölçümü | ||
5 | Kirlilik kaynakları, sınıflandırılmaları Oksijen, Çözünmüş oksijen analizi | ||
6 | Besleyici elementlerin biyokimyasal çevrimleri ve kirliliği pH, Karbondioksit, karbonat, bikarbonat analizleri | ||
7 | Termal Kirlilik, Organik madde kirliliği Toplam sertlik analizi | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Suda çözünmüş tuzlar, elektriki iletkenlik, Ağır metal kirliliği ve etkileri, Tuzluluk analizi | ||
10 | Petrol ve yağ kirlenmesi ve ekosistem üzerine etkileri Organik madde analizi | ||
11 | Tarımsal ilaçlar ve gübre kirliliği Spektrofotometrenin prensibi ve standart çözelti hazırlama | ||
12 | Katı madde kirliliği, Deterjan kirliliği ve etkileri, mikrobiyal kirlilik Nitrit analizi | ||
13 | Su kirliliğini arıtma metotları; fiziksel, kimyasal ve biyolojik arıtma Fosfat analizi | ||
14 | Yetiştiricilikte su kalite kriterleri Aktif klor analizi | ||
15 | Su çerçeve direktifi, Su kalite kontrolünde kriter ve standartlar Laboratuvar sınavı | ||
16 | Final Sınavı |
“Water Quality: An Introduction” Claude E. Boyd Springer Science & Business Media, 6 Ara 2012 - 330 sayfa “Pond Aquaculture Water Quality Management” Claude E. Boyd, C.S. Tucker Springer Science & Business Media, 31 Ağu 1998 - 700 sayfa “Bottom Soils, Sediment, and Pond Aquaculture” Claude E. Boyd Springer Science & Business Media, 31 Tem 1995 - 348 sayfa
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |