GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2001205052013 EDEBİ TENKİT VE METİN İNCELEME YÖNTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bir edebi eseri değerli kılan unsurların öğrenilmesi. Edebi eserleri değerlendirmede kullanılabilecek metotların öğrenilmesi. Edebi eserin üslup ve fonksiyonlarının öğrenilmesi. Edebi eserin daha iyi anlaşılmasının usullerini anlatmak.


Prof. Dr. Nazım Elmas


1 Edebî tenkidin aşama ve özelliklerini kavrar ve metin üzerinde uygulama yapar. Edebî tenkidin Türkiye’deki ve dünyadaki tarihî gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
2 Edebiyatla edebiyat araştırmaları arasındaki ayrılıkları tanır, Edebiyat araştırmalarında yöntemin önemini kavrar Başlıca edebiyat inceleme yöntemleri hakkında bilgi edinir Bir edebiyat metnini belli ölçülere göre değerlendirme becerisini kazanır.

Birinci Öğretim



Yok


Edebi Eleştiride Eser, Okur ve İncelemeci, Metin İncelemelerinde Bilimsel Anlayışın Gerekliliği anlatılacak Metin inceleme yöntem ve teknikleri, metin yapısı ve metin türlerinden hareketle inceleme yöntemleri anlatılacak Edebî tenkidin ve metin inceleme yöntemlerinin aşama ve özellikleri, metinler üzerinde uygulanması yapılacak


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Edebiyatın Tanımı ve Değer Ölçütleri
2 Estetik yargılar: Öznelci Görüş, Nesnelci Görüş
3 Edebiyat İncelemelerinde Başlıca Yöntemler
4 Antikçağda edebiyat kuramları Yansıtma kuramı
5 Yorumlamacılık- Hermeneutik
6 Biçimcilik-formalizm
7 Alımlama Estetiği-Rezeption
8 Ara sınav
9 yapısalcılık-Strüktüralizm
10 Feminizm, Pskolojik Yaklaşım
11 Edebiyat Biliminde Toplumsal Tarihsel Bağlar
12 Metinlerarasılık
13 Ahlakçı Edebiyat Kuramı
14 Tarihsel Eleştiri, Sosyolojik Eleştiri, Marksist Eleştiri
15 Makale Değerlendirme- uygulama
16 Final sınavı

AKTAŞ, Şerif, Edebiyatta Üslup ve Problemleri, Akçağ Yayınları, Ankara, 1988. AYTAÇ, Gürsel, Genel Edebiyat Bilimi, Papirüs Yayınları, İstanbul, 1999. ÇOBAN, Ahmet, Edebiyatta Üslup Üzerine, Akçağ Yayınları, Ankara, 2004. KAPLAN, Mehmet, Kültür ve Dil, Dergah Yayınları, İstanbul, 1982. . ÖNAL, Mehmet, Edebiyat Sanatı (Edebiyat Teorisi, Belâgat ve Retorik, Edebiyat ve İletişim), Kurgan Edebiyat, Moran, Berna, Edebiyat Bilgi ve Eleştiri İletişim Yayınları.. İstanbul. WELLEK, R. - Warren, A., Edebiyat Biliminin Temelleri (Çev.A.Edip Uysal), KTB Yayınları, Ankara, 1983. Ankara, 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 25 25
Makale Yazma 1 30 30
Makale Kritik Etme 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 1 30 30
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek