GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ512 FEN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLAR Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini tanımalarını sağlamak ve bilimsel bir rapor yazma kabiliyetlerini geliştirmektir


Büşra TUNCAY YÜKSEL


1 Bilimsel araştırma ve özelliklerini açıklayabilme
2 Çalışmalara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
3 Literatür tarayabilme ve atıflayabilme
4 Veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenebilme
5 Güncel araştırma metotları hakkında bilgi sahibi olma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Araştırmacılar için araştırma metodları hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmak, bir araştırmaya başlamadan önce izlenecek yolun seçimi, elde edilecek verilerin türü ve uygulanacak veri analiz aşamalarının kestirilmesi açısından önemlidir. Bu bağlamda fen eğitimi araştırmalarında sıkça kullanılan nicel ve nitel metodları; bunların hangi tür araştırmalarda uygun bir şekilde kullanılabileceği; gerekli kaynak, donanım ve beceriler ele alınarak ayrıntılarıyla incelenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilimsel araştırma ve özellikleri
2 Araştırmada izlenecek yollar
3 Araştırmada izlenecek yollar
4 Nitel metodlar
5 Nitel metodlar
6 Nicel metodlar
7 Nicel metotlar
8 Ara sınav
9 Seçkisiz örnekleme
10 Seçkisiz olmayan örnekleme
11 Güvenirlik, geçerlik
12 Literatürden örnekler
13 Verielerin analiz yollarının incelenmesi
14 Literatürden örnekler
15 Literatürden örnekler
16 Final sınavı

Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri (28. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları. Çepni, S. (2007). Araştırma Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon. Karasar, N. (1999), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara. Büyüköztürk, Ş.; Kılıç, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş. Medavar, P. B. (1994). Genç Bilim Adamına Öğütler. Tübitak yayınları Day, R. A. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Tübitak Yayınları. Çınkır, Ş. (Çeviren) (2014). Tez Nasıl Yazılır? Anı Yayıncılık., Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 10 3 30
Takım/Grup Çalışması 10 3 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 182

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek