Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ500 | İLKÖĞRETİM FEN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETİM METERYALLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
fen eğitiminde kullanılabilecek çeşitli öğretim materyallerini tanıma ve yorumlama.
doç. dr. şerif ali değirmençay
1 | fen eğitiminde iki boyutlu öğretim materyallerini bilir |
2 | fen eğitiminde üç boyutlu öğretim materyallerini bilir |
3 | fen eğitiminde bilgisayar destekli geliştiriilebilen öğretim materyallerini bilir |
Birinci Öğretim
yok
yok
fen eğitiminde: iki boyutlu öğretim materyallerin, üç boyutlu öğretim materyallerin, bilgisayar destekli geliştirilebilen öğretim materyallerinin tanıma ve önemi. öğretim materyallerinin fen eğitimine katkısına yönelik örnek bilimsel makale ve tezlerin incelenmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | fen eğitiminin tanımı | ||
2 | kavram ve kavram yanılgılarının tanımı | ||
3 | fen eğitiminde materyal kullanmanın önemi | literatür incelemesi yapılması | |
4 | fen eğitiminde materyal kullanmanın önemi | literatür inceleme | |
5 | iki boyutlu öğretim materyalleri | ||
6 | iki boyutlu öğretim materyalleri | ||
7 | iki boyutlu öğretim materyallerin etkisine yönelik literatür inceleme ve tartışma | ||
8 | arasınav | ||
9 | fen eğitiminde laboratuvar kullanımı ve iki boyutlu araçlar | fen eğitiminde laboratuvar kullanımın etkilerine yönelik literatür inceleme | |
10 | fen eğitiminde laboratuvarında üç boyutlu öğretim materyalleri | ||
11 | fen eğitiminde üç boyutlu öğretim materyalleri | ||
12 | üçboyutlu öğretim materyallerin öğretime etkisine yönelik makale inceleme-tartışma | ||
13 | fen eğitiminde bilgisayar destekli öğretim | fen eğitimnde bilgisayar destekli öğretim üzerine literatür inceleme | |
14 | soyut kavramların öğretiminde animasyonlar-simülasyonlar | ||
15 | MEB fen bilimleri ders programlarının uygulanmasında materyal açısından incelenmesi | meb fen bilimleri ders programının incelenmesi | |
16 | yarıyıl sonu sınavı |
1. YASİN ÜNSAL - SELMA MOĞOL, ÖRNEKLERLE 3 BOYUTLU FEN ÖĞRETİM MATERYALLERİ TASARIMI VE YAPIMIPEGEM AKADEMİ, 2011. ANKARA
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Makale Kritik Etme | 5 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 15 | 2 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 176 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |