Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ516 | OKUL DIŞI ÇEVRELERİNİN FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Okul dışı öğrenmenin yaşam boyu öğrenme içindeki yeri ve önemini kavratmak, okul dışı öğrenmenin kavramsal temelleri, müzeler, üniversiteler gibi okul dışı öğrenme ortamları, eğitim-öğretim faaliyetlerinde bu ortamların kullanılması, okul dışı öğrenme faaliyetleri için ders planı ve hazırlanması ve bu konuda yapılan çalışmaların örneklendirilmesi.
Dr. Ümmü Gülsüm Durukan
1 | Okul dışı öğrenmeyi tanımlar. |
2 | Okul dışı öğrenme ortamlarını örneklendirir. |
3 | Okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilecek bir eğitim faaliyeti düzenler. |
4 | Okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilen bir eğitim faaliyetini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
okul dışı öğrenme, okul dışı öğrenmenin kapsamı ve kavramları, okul dışı öğrenme ortamları, Bu ortamların eğitim faaliyetlerinde kullanılması, okul dışı öğrenme ortamlarına uygun etkinlikler geliştirme ve bu etkinlikleri değerlendirme teknikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı/haftalık ders içeriğinin paylaşımı Derste kullanılabilecek kaynakların belirtilmesi Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili temel kavramların tanıtımı | ||
2 | Okul dışı öğrenme ortamlarının önemi Okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik katılımcıların görüşlerini inceleyen çalışmaların irdelenmesi | ||
3 | Okul dışı öğrenme ortamları ve bu ortamlarda gerçekleştirilen öğrenme faaliyetleri | ||
4 | Okul dışı öğrenme ortamları ve bu ortamlarda gerçekleştirilen öğrenme faaliyetleri | ||
5 | Okul dışı öğrenme ortamları ve bu ortamlarda gerçekleştirilen öğrenme faaliyetleri Okul dışı öğrenme ortamlarında yürütülen öğretim faaliyetlerine yönelik çalışmaların irdelenmesi | ||
6 | Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili dokümanlar Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili dokümanların analiz edilmesi ve rapor hazırlanması | ||
7 | Öğrenci rapor sunumları | ||
8 | Arasınav haftası | ||
9 | Okul dışı öğrenme ortamlarında yapılabilecek etkinlikler | ||
10 | Okul dışı öğrenme ortamlarında yapılabilecek etkinlikler | ||
11 | Okul dışı öğrenme ortamları faaliyetlerinin değerlendirilmesi | ||
12 | Okul dışı öğrenme ortamları ve gezi planları | ||
13 | Okul dışı öğrenme ortamları ve ders planları | ||
14 | "Okul dışı öğrenme ortamları ve ders planları Okul dışı öğrenme ortamlarının öğretim faaliyetlerinde kullanılması ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi" | ||
15 | "Dersin genel tekrarı Dersin değerlendirilmesi Öğrenci rapor sunumları" | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı haftası |
Şen, A.İ. (2019). Okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem A yayınları. Laçin-Şimşek, C. (2011). Fen Öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem A yayınları. Köseoğlu, F. & Kanlı, U. (2019).Okul Duvarlarının Ötesine Öğrenme Yolculuğu: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri. Ankara: Nobel akademik yayıncılık. Şimşek,A. & Kaymakçı, S. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem A yayınları. Öğretim elemanı tarafından sağlanacak haftalık güncel bilimsel makaleler/tezler.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Makale Kritik Etme | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 185 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |