Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ518 | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ALTERNATİF DEĞERLENDİRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Fen eğitiminde kullanılan alternatif değerlendirme araçlarını tanıyarak özgün değerlendirme araçları geliştirmek
Doç. Dr. Fethiye KARSLI BAYDERE
1 | Öğrencilere alternatif değerlendirme tekniklerinin tanıtılması |
2 | Alternatif değerlendirme yaklaşımının amaçlarının açıklanması |
3 | Alternatif değerlendirme yöntem ve tekniklerinin örneklerinin tanıtılması |
4 | Alternatif değerlendirme yaklaşımına dayalı test geliştirilmesi |
5 | Alternatif değerlendirme yaklaşımına dayalı geliştirilen testin güvenilirlik ve geçerlilik analizlerinin yapılması |
Birinci Öğretim
-
-
Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işlenişin tanıtımı, Ölçme ve değerlendirmenin temelleri Geleneksel ve alternatif değerlendirme türleri Alternatif değerlendirme türleri Alternatif değerlendirme türleri Geliştirilen değerlendirme araçlarının sunumu Geliştirilen değerlendirme araçlarının düzeltilmesi Ara sınav Geliştirilen değerlendirme aracının pilot uygulama sonuçlarına göre düzenlenmesi Testlerde geçerlilik ve güvenirlik analizleri Geliştirilen değerlendirme aracının asıl uygulamasının yapılması Geliştirilen değerlendirme aracının uygulama sonuçlarının geçerlilik ve güvenirlik analizleri Geliştirilen testin uygulama sonuçlarının rapor edilmesi Raporların Sunulması Dönem sonu sınavı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işlenişin tanıtımı, Ölçme ve değerlendirmenin temelleri | ||
2 | Geleneksel ve alternatif değerlendirme türleri | ||
3 | Alternatif değerlendirme türleri | ||
4 | Alternatif değerlendirme türleri | ||
5 | Geliştirilen değerlendirme araçlarının sunumu | ||
6 | Geliştirilen değerlendirme araçlarının düzeltilmesi | ||
7 | Geliştirilen değerlendirme aracının pilot uygulama sonuçlarına göre düzenlenmesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Testlerde geçerlilik ve güvenirlik analizleri | ||
10 | Geliştirilen değerlendirme aracının asıl uygulamasının yapılması | ||
11 | Geliştirilen değerlendirme aracının uygulama sonuçlarının geçerlilik ve güvenirlik analizleri | ||
12 | Geliştirilen testin uygulama sonuçlarının rapor edilmesi | ||
13 | Raporların Sunulması | ||
14 | Raporların sunulması | ||
15 | Raporların sunumu | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
[1] Karslı, F. (2015). Kimya Öğretiminde Alternatif Ölçme Değerlendirme Tekniklerinin Kullanımı”, A. Ayas ve M. Sözbilir (Eds). Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri (s 758-784) ISBN: 9786053180746. [2] Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B. (2009). Geleneksel tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri: Öğretmen el kitabı (3. Baskı). Ankara: Pagem A Yayıncılık. [3] [4] Karahan, U. (2007). Alternatif ölçme ve değerlendirme metotlarından grid, tanılayıcı dallanmış ağaç ve kavram haritalarının biyoloji öğretiminde uygulanması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Çepni, S., Bayrakçeken, S., Yılmaz, A., Yücel, C., Semerci, Ç., Köse, E., Sezgin, F., Demircioğlu, G. & Gündoğdu, K. (2007). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık İlave Kaynak [1] Açıkgöz, M. & Karslı, F. (2015). Alternatif Ölçme-Değerlendirme Teknikleri Kullanılarak İş ve Enerji Konusunda Geliştirilen Başarı Testinin Geçerlilik ve Güvenirlik Analizi, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-25.. [2] Karslı, F. & Ayas, A. (2013). Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Ölçülmesine İlişkin Bir Test Geliştirme Çalışması, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10 (1), 66-84.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Gözlem | 1 | 1 | 1 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 7 | 1 | 7 |
Makale Kritik Etme | 15 | 1 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplantı Başkanlığı Yapma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Rapor | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |