Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ523 | FEN EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Öğrencilerin nitel araştırma yöntemlerini tanımalarını sağlamak ve bilimsel bir rapor yazma becerilerini geliştirmektir.
Doç.Dr. Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR
1 | Nitel araştırmaların felsefesini açıklar. Nitel araştırma yöntemlerinin özelliklerini ifade eder. Bu yöntemlere göre yürütülebilecek bir araştırma problemi belirler. |
2 | Nitel veri toplama araçlarını bilir. Nitel veri toplamak için bir araç hazırlar. |
3 | Nitel verileri içerik ve betimsel olarak analiz eder. |
4 | Nitel verilerin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapar. |
5 | Nitel verileri yorumlar ve araştırma raporu oluşturur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında nitel araştırma metotları tartışılacak, nitel araştırmada geçerlikgüvenirlik çalışmaları, çalışma grubu seçimi, nitel veri toplama araçları tanıtma ve hazırlanması, nitel veri analizi türleri, nitel verilerin uygulamalı olarak analiz edilmesi, nitel verilerin yorumlanması, fen eğitimi alanında belirlenen nitel araştırma yöntemlerinden birisiyle yürütülecek bir araştırmanın planlanıp, uygulanarak raporlaştırılmasını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Nitel araştırmanın felsefesi, Durum çalışması, gelişimsel araştırma yöntemi | ||
2 | Olgu bilim ve aksiyon araştırması | ||
3 | Doküman inceleme ve etnografik yaklaşım | ||
4 | Nitel araştırmada etik kurallar | ||
5 | Nitel veri toplama araçları | ||
6 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik | ||
7 | Nitel Araştırmada Örneklem Belirleme türleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | NİTEL VERİ ANALİZİ | ||
10 | NİTEL VERİ ANALİZİ | Katılımcılar öğretim üyesi tarafından verilen verileri analiz edeceklerdir. | |
11 | NİTEL VERİ ANALİZİ | Katılımcılar öğretim üyesi tarafından verilen verileri analiz edeceklerdir. | |
12 | NİTEL VERİ ANALİZİ | Katılımcılar kendi veri toplama araçları ile topladıkları verileri analiz edeceklerdir. | |
13 | NİTEL VERİ ANALİZİ | Katılımcılar kendi veri toplama araçları ile topladıkları verileri analiz edeceklerdir. | |
14 | Nitel verileri yorumlama | Nitel verileri yorumlayarak araştırmayı raporlaştırma. | |
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Çepni, S. (2007). Araştırma Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayıncılık. Özmen, H., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Karasar, N. (1999), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara. Büyüköztürk, Ş.; Kılıç, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş. Medavar, P. B. (1994). Genç Bilim Adamına Öğütler. Tübitak yayınları Day, R. A. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Tübitak Yayınları. Çınkır, Ş. (Çeviren) (2014). Tez Nasıl Yazılır? Anı Yayıncılık., Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 10 | 3 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |