GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SINO-649 KLASİK TEST GELİŞTİRME TEKNİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı öğrencilerin başarıyı değerlendirmek için kullanılabilecek bir testin geliştirilme aşamalarını uygulamalı olarak görmeleridir.


Dr. Öğr. Üyesi Müge Aygün


1 Başarı testinin ne olduğunu bilme
2 Bir başarı testini oluşturan maddelerin özelliklerinin neler olduğunu bilme
3 Bir başarı testinin istatistiksel özelliklerinin nasıl olması gerektiğini bilme
4 Bir başarı testi geliştirme planı hazırlayabilme
5 Hazırladığı plana göre bir başarı testi geliştirebilme

Birinci Öğretim


-


-


Eğitimde ölçme ve değerlendirme kavramları, başarı testleri, test planı yapma, test sorusu yazma, testi düzenleme, testi geliştirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin işleyişinin tanıtılması Eğitimde ölçme ve değerlendirme kavramları Bir dersin hedefleri nelerdir? Başarı testi nedir?
2 Testin davranış boyutu nedir? Bloom Taksanomisi ve Yenilenmiş Bloom Taksanomisi nelerdir?
3 Testin konu boyutu nedir? Öğretim programlarının incelenmesi
4 Belirtke tablosu nedir? Nasıl hazırlanır?
5 Ölçmede hata nedir? Kaynakları nelerdir? Güvenirlik nedir? Tipleri nelerdir? Geçerlik nedir? Tipleri nelerdi? Kullanışlılık nedir?
6 Öğretim programlarının yeniden gözden geçirilmesi Bir başarı testi geliştirebilmek için ünite seçilmesi Seçilen ünitenin ayrıntılı olarak incelenmesi Ünite için ünite analiz tablosu hazırlanması
7 Ünite analiz tablosuna uygun soru havuzu oluşturulması
8 Ünite analiz tablosuna uygun soru havuzu oluşturulması
9 Taslak testin düzenlenmesi
10 Taslak testin uygulanması
11 Yapılan uygulamadan elde edilen verilerle madde analizlerinin yapılması
12 Madde analizlerine bağlı olarak seçilen maddelerden oluşan yeni testin istatistiklerinin belirlenmesi
13 Nihai testin güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılığının belirlenmesi
14 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Hakan Atılgan Test Hazırlama Kılavuzu, Durmuş Ali ÖZÇELİK Web, tezler, makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 179

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek