Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINO-649 | KLASİK TEST GELİŞTİRME TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı öğrencilerin başarıyı değerlendirmek için kullanılabilecek bir testin geliştirilme aşamalarını uygulamalı olarak görmeleridir.
Dr. Öğr. Üyesi Müge Aygün
1 | Başarı testinin ne olduğunu bilme |
2 | Bir başarı testini oluşturan maddelerin özelliklerinin neler olduğunu bilme |
3 | Bir başarı testinin istatistiksel özelliklerinin nasıl olması gerektiğini bilme |
4 | Bir başarı testi geliştirme planı hazırlayabilme |
5 | Hazırladığı plana göre bir başarı testi geliştirebilme |
Birinci Öğretim
-
-
Eğitimde ölçme ve değerlendirme kavramları, başarı testleri, test planı yapma, test sorusu yazma, testi düzenleme, testi geliştirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin işleyişinin tanıtılması Eğitimde ölçme ve değerlendirme kavramları Bir dersin hedefleri nelerdir? Başarı testi nedir? | ||
2 | Testin davranış boyutu nedir? Bloom Taksanomisi ve Yenilenmiş Bloom Taksanomisi nelerdir? | ||
3 | Testin konu boyutu nedir? Öğretim programlarının incelenmesi | ||
4 | Belirtke tablosu nedir? Nasıl hazırlanır? | ||
5 | Ölçmede hata nedir? Kaynakları nelerdir? Güvenirlik nedir? Tipleri nelerdir? Geçerlik nedir? Tipleri nelerdi? Kullanışlılık nedir? | ||
6 | Öğretim programlarının yeniden gözden geçirilmesi Bir başarı testi geliştirebilmek için ünite seçilmesi Seçilen ünitenin ayrıntılı olarak incelenmesi Ünite için ünite analiz tablosu hazırlanması | ||
7 | Ünite analiz tablosuna uygun soru havuzu oluşturulması | ||
8 | Ünite analiz tablosuna uygun soru havuzu oluşturulması | ||
9 | Taslak testin düzenlenmesi | ||
10 | Taslak testin uygulanması | ||
11 | Yapılan uygulamadan elde edilen verilerle madde analizlerinin yapılması | ||
12 | Madde analizlerine bağlı olarak seçilen maddelerden oluşan yeni testin istatistiklerinin belirlenmesi | ||
13 | Nihai testin güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılığının belirlenmesi | ||
14 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Hakan Atılgan Test Hazırlama Kılavuzu, Durmuş Ali ÖZÇELİK Web, tezler, makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 179 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |