Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINO-618 | İLKÖĞRETİM FEN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KAVRAM ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Fen ile ilgili derslerde etkili öğrenmenin gerçekleşebilmesi için öğretmenlerin yeni yaklaşımları biliyor ve uygulayabiliyor olması önemlidir. Bu bağlamda dersin amacı öğrencilerin yeni yaklaşımların özelliklerini bilerek uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Müge AYGÜN
1 | Fen eğitiminde yeni yaklaşımlar hakkında fikir sahibi olma |
2 | Bir konunun öğretimi için uygun yaklaşım seçebilme |
3 | Belirlediği yaklaşıma uygun ders planı hazırlayabilme |
4 | Hazırladığı bir ders planını uygulayabilme |
5 | Uygulayabildiği bir ders planını geliştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bağlam temelli yaklaşım, Bilim-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (STEM) yaklaşımı, kavramsal değişim yaklaşımı, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, soruşturmaya dayalı öğrenme hakkında bilgi sahibi olma, ilgili literatür incelemesi, bu yaklaşımlara ve yöntemlere uygun ilkokul düzeyinde ders planı hazırlanması ve uygulanarak etkisinin tespiti
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin işleyişinin tanıtılması Kavram nedir? | ||
2 | Bağlam temelli yaklaşım nedir? Bilim-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (STEM) yaklaşımı nedir? | ||
3 | Bağlam temelli yaklaşımla ders planı taslağı hazırlama Bilim-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (STEM) yaklaşımla ders planı taslağı hazırlama | ||
4 | Kavramsal değişim yaklaşımı nedir? Proje tabanlı öğrenme nedir? | ||
5 | Kavramsal değişim yaklaşımla ders planı taslağı hazırlama Proje tabanlı öğrenmeyle ders planı taslağı hazırlama | ||
6 | Probleme dayalı öğrenme nedir? Soruşturmaya dayalı öğrenme nedir? | ||
7 | Probleme dayalı öğrenmeyle ders planı hazırlama Soruşturmaya dayalı öğrenmeyle ders planı hazırlama | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Üzerinde çalışılmış olan yaklaşımların birbiriyle karşılaştırılması Güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi | ||
10 | Öğretilmesinde ya da öğrenilmesinde güçlük yaşanan bir konunun belirlenmesi Bu konunun öğretimi için uygun olabilecek bir yaklaşım seçilmesi | ||
11 | Seçilen konu ve yaklaşıma uygun taslak bir ders planı hazırlama | ||
12 | Hazırlanan taslak planın deneyimli öğretmenlerle görüşülerek geliştirilmesi | ||
13 | Taslak planın küçük bir grup katılımcıyla uygulanması | ||
14 | Uygulama sonrası taslak planda gerekli değişiklikler yapılarak planın son haline getirilmesi | ||
15 | Ders döneminin değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Editör: Özgül Keleş Doğru Bilenen Yanlışlardan Yanlış Bilinen Doğrulara Fizikte Kavram Yanılgıları, Editör: Bilal Güneş Deneyimli öğretmenler, WEB, tezler, makaleler, bildiriler, özetler kitapları, tam metinler kitapları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |