GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SINO-618 İLKÖĞRETİM FEN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KAVRAM ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Fen ile ilgili derslerde etkili öğrenmenin gerçekleşebilmesi için öğretmenlerin yeni yaklaşımları biliyor ve uygulayabiliyor olması önemlidir. Bu bağlamda dersin amacı öğrencilerin yeni yaklaşımların özelliklerini bilerek uygulayabilmelerini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Müge AYGÜN


1 Fen eğitiminde yeni yaklaşımlar hakkında fikir sahibi olma
2 Bir konunun öğretimi için uygun yaklaşım seçebilme
3 Belirlediği yaklaşıma uygun ders planı hazırlayabilme
4 Hazırladığı bir ders planını uygulayabilme
5 Uygulayabildiği bir ders planını geliştirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bağlam temelli yaklaşım, Bilim-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (STEM) yaklaşımı, kavramsal değişim yaklaşımı, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, soruşturmaya dayalı öğrenme hakkında bilgi sahibi olma, ilgili literatür incelemesi, bu yaklaşımlara ve yöntemlere uygun ilkokul düzeyinde ders planı hazırlanması ve uygulanarak etkisinin tespiti


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin işleyişinin tanıtılması Kavram nedir?
2 Bağlam temelli yaklaşım nedir? Bilim-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (STEM) yaklaşımı nedir?
3 Bağlam temelli yaklaşımla ders planı taslağı hazırlama Bilim-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (STEM) yaklaşımla ders planı taslağı hazırlama
4 Kavramsal değişim yaklaşımı nedir? Proje tabanlı öğrenme nedir?
5 Kavramsal değişim yaklaşımla ders planı taslağı hazırlama Proje tabanlı öğrenmeyle ders planı taslağı hazırlama
6 Probleme dayalı öğrenme nedir? Soruşturmaya dayalı öğrenme nedir?
7 Probleme dayalı öğrenmeyle ders planı hazırlama Soruşturmaya dayalı öğrenmeyle ders planı hazırlama
8 Ara Sınav
9 Üzerinde çalışılmış olan yaklaşımların birbiriyle karşılaştırılması Güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi
10 Öğretilmesinde ya da öğrenilmesinde güçlük yaşanan bir konunun belirlenmesi Bu konunun öğretimi için uygun olabilecek bir yaklaşım seçilmesi
11 Seçilen konu ve yaklaşıma uygun taslak bir ders planı hazırlama
12 Hazırlanan taslak planın deneyimli öğretmenlerle görüşülerek geliştirilmesi
13 Taslak planın küçük bir grup katılımcıyla uygulanması
14 Uygulama sonrası taslak planda gerekli değişiklikler yapılarak planın son haline getirilmesi
15 Ders döneminin değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Editör: Özgül Keleş Doğru Bilenen Yanlışlardan Yanlış Bilinen Doğrulara Fizikte Kavram Yanılgıları, Editör: Bilal Güneş Deneyimli öğretmenler, WEB, tezler, makaleler, bildiriler, özetler kitapları, tam metinler kitapları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 20 20
Proje Hazırlama 1 5 5
Proje Sunma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 187

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek