Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRK5011 | OKUMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlığının yaygınlaştırılması için yapılması gerekenleri irdelemek ve okuma becerisine yönelik teknikleri incelenmek, okuma çalışmaları yaparak Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirme çalışmaları üzerinde durmak, elde edilen çalışmalar neticesinde okuma temelli uygulamalar geliştirilmek
Doç. Dr. Lokman TAŞKESENLİOĞLU
1 | Okuma kavramının tüm boyutları üzerinde teferruatla durulacak, eleştirel okuma-öğrenme ilişkisi detaylı olarak ele alınacaktır. |
2 | Okuma uygulamaları örnek metinler üzerinde gerçekleştirilecek, ayrıca okuma alışkanlığı ve onu etkileyen tüm faktörler incelenecektir. |
3 | "Neden okumalıyız", "Ne okumalıyız" ve "Nasıl okumalıyız" soruları çerçevesinde eleştirel okuma kavramı ele alınacaktır. |
Birinci Öğretim
Yok
Okuma kavramı, okuma ile ilgili hususiyetler, okuma alışkanlığı, eleştirel düşünme stratejileri; okuma ve anlama; okuma yaklaşımları; metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma, akıl yürütme stratejilerini belirleme, uygulama çalışmaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Okuma kavramı ve özellikleri | ||
2 | Okumanın ilkeleri | ||
3 | Okuma öğretiminin amacı ve problemleri | ||
4 | İyi bir okurun taşıması gereken özellikler | ||
5 | Okumayı etkileyen faktörler | ||
6 | Alışkanlık kavramı ve okuma alışkanlığı | ||
7 | Okumanın ölçülebilirliği ve bu husustaki ölçekler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | "Neden Okumalıyız?" hükmü çerçevesinde okuma kavramı | ||
10 | "Ne Okumalıyız?" hükmü çerçevesinde okuma kavramı | ||
11 | "Nasıl Okumalıyız?" hükmü çerçevesinde okuma kavramı | ||
12 | Ortaokul öğrencilerinin okuma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması | ||
13 | Ortaokul öğrencilerinin okuma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması | ||
14 | Eleştirel okuma uygulamaları | ||
15 | Ortaokul öğrencilerinin okuma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması | ||
16 | Final |
Akyol, H. (2007). Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Arıcı, A. F. (2008). Okuma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Bamberger. R. (1990). Okuma Alışkanlığını Geliştirme. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. Baştuğ, M. vd. (2019). Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Güneş, F. (2013). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 20 | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Okuma | 40 | 1 | 40 |
Rapor | 20 | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |