Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2001201042014 | YAZMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yazma becerisini kuramsal boyutlarıyla açıklanmak, yazılı metin türleri konusunda ortaokul öğrencilerini bilinçlendirmek ve uygulama çalışmalarıyla Türkçe öğretmenlerinin hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmalarını gerçekleştirmek
Doç. Dr. Lokman TAŞKESENLİOĞLU
1 | Okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi çerçevesinde öğretmen ve öğrencilere eleştirel düşünme ve kendini tam ve doğru ifade etme kabiliyeti kazandırılacaktır. |
2 | Anlama ve anlatma güçlüğü çeken öğrencilere yönelik uygulamalar yapabilme becerisi kazandırılacaktır. |
3 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin geliştirilmesi ile hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum yakalanması sağlanacaktır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yazma becerisi ve kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazma alışkanlığının kazandırılması üzerine öğrencilerin yaşadıkları problemler. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama yazma çalışmalarının yapılması ile ilgili kazanımlar yapılması. Günlük hayatımızda etkin olan yazılı anlatım türlerini inceleme ve değerlendirerek, yazılı ifadedeki yöntem ve teknikleri mukayese etme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yazma nedir? Yazma becerisi ve kuramsal boyutlarıyla açıklanması | ||
2 | Güzel yazma kavramı ve yararlılıkları | ||
3 | Öğretmen açısından yazma ile ilgili problemler | ||
4 | Öğrenci açısından yazma ile ilgili problemler | ||
5 | Yazma alıştırmaları ve uygulamalar | ||
6 | Yazma geleneği ve tarihi seyri | ||
7 | Yazma ile ilgili problemler üzerine çözüm önerileri ve uygulamalar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik tekniklerin incelenmesi | ||
10 | Farklı metin türlerinde yazılması ile ilgili teknikler | ||
11 | İmla kavramı ve imla ile ilgili problemler | ||
12 | Ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması | ||
13 | Ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması | ||
14 | Ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması | ||
15 | Ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması | ||
16 | Final |
1. Özbay, M. (2011). Yazma Eğitimi. Ankara 2. Akbayır, S. (2010). Nasıl Yazabilirim?. Ankara 3. Gündüz, O; Şimşek, T. (2012). Yazma Eğitimi. Ankara 4. Şahin, S. (2008). Güzel, Etkili Konuşma ve Yazma Sanatı. İstanbul 5. Göçer, A. (2014), Yazma Eğitimi, Ankara 6. Kara, H. (2006). Yazma Motivasyonu. İstanbul 7. Yazım Kılavuzu. (2012). Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 20 | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Okuma | 40 | 1 | 40 |
Rapor | 20 | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |