GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2001201042014 YAZMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRLMESİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Yazma becerisini kuramsal boyutlarıyla açıklanmak, yazılı metin türleri konusunda ortaokul öğrencilerini bilinçlendirmek ve uygulama çalışmalarıyla Türkçe öğretmenlerinin hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmalarını gerçekleştirmek


Doç. Dr. Lokman TAŞKESENLİOĞLU


1 Okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi çerçevesinde öğretmen ve öğrencilere eleştirel düşünme ve kendini tam ve doğru ifade etme kabiliyeti kazandırılacaktır.
2 Anlama ve anlatma güçlüğü çeken öğrencilere yönelik uygulamalar yapabilme becerisi kazandırılacaktır.
3 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin geliştirilmesi ile hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum yakalanması sağlanacaktır.

Birinci Öğretim



Yok


Yazma becerisi ve kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazma alışkanlığının kazandırılması üzerine öğrencilerin yaşadıkları problemler. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama yazma çalışmalarının yapılması ile ilgili kazanımlar yapılması. Günlük hayatımızda etkin olan yazılı anlatım türlerini inceleme ve değerlendirerek, yazılı ifadedeki yöntem ve teknikleri mukayese etme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yazma nedir? Yazma becerisi ve kuramsal boyutlarıyla açıklanması
2 Güzel yazma kavramı ve yararlılıkları
3 Öğretmen açısından yazma ile ilgili problemler
4 Öğrenci açısından yazma ile ilgili problemler
5 Yazma alıştırmaları ve uygulamalar
6 Yazma geleneği ve tarihi seyri
7 Yazma ile ilgili problemler üzerine çözüm önerileri ve uygulamalar
8 Ara sınav
9 Yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik tekniklerin incelenmesi
10 Farklı metin türlerinde yazılması ile ilgili teknikler
11 İmla kavramı ve imla ile ilgili problemler
12 Ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması
13 Ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması
14 Ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması
15 Ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirecek uygulamaların hazırlanması
16 Final

1. Özbay, M. (2011). Yazma Eğitimi. Ankara 2. Akbayır, S. (2010). Nasıl Yazabilirim?. Ankara 3. Gündüz, O; Şimşek, T. (2012). Yazma Eğitimi. Ankara 4. Şahin, S. (2008). Güzel, Etkili Konuşma ve Yazma Sanatı. İstanbul 5. Göçer, A. (2014), Yazma Eğitimi, Ankara 6. Kara, H. (2006). Yazma Motivasyonu. İstanbul 7. Yazım Kılavuzu. (2012). Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Hazırlama 20 1 20
Rapor Sunma 20 1 20
Bireysel Çalışma 20 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 1 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 1 20
Okuma 40 1 40
Rapor 20 1 20
Ev Ödevi 20 1 20
Toplam İş Yükü (saat) 182

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek