GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ESM507 İLERİ MÜHENDİSLİK TASARIMI-I Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Genel mühendislik tasarım aşamaları ve süreci hakkında genel bilgiye sahip olmak.


Doç. Dr. Halil ŞENOL


1 Mühendsilik tasarımı ile ilgili genel bilgiler
2 Mühendislik tasarımının genel amacı
3 Bir tesis tasarımında ÇED ve FİZİBİLİTE raporları hakkında genel bilgiler
4 Tesis tasarımı için ekonomik analiz

Birinci Öğretim


yok


.


1. GİRİŞ: Konu ile ilgili genel bilgiler, giriş cümleleri. 1.1. Ele Alınan Sistemin Tanıtımı: Ele alınan üretim ya da hizmet sektörü ile ilgili detaylı bilgiler (Firma tanıtımı, sektörle ilgili bilgiler, kapasite, işgücü, kaynak vb.). 1.2. Problemin Belirlenmesi: Problem tanımı, problem saptanması (Problem belirleme teknikleri kullanılarak yapılacaktır.) 2. LİTERATÜR ARAŞTIRMASI: Belirlenen problemin çözümüne yönelik olarak gerçekleştirilen çalışmalardan (tez, makale, bildiri, proje vb.) oluşan literatür araştırması. 3. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: Belirlenen problem çözümü ile ilgili çeşitli çözüm önerileri ve gelecek çalışmaları kapsayan bilgiler. 4. TASARIM PROJESİNİN GANT ŞEMASI: Proje bitiminde, projenin dönem içerisinde hangi aşamalardan (faaliyetlerden) geçtiğini gösteren çalışma planı (MS Project ya da Excel kullanılabilir.)


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili tasarım konularına giriş-1
2 Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili tasarım konularına giriş-2
3 3. Bir tesisin tasarımı için fizibilite raporları
4 4. Tesis tasarımı için ÇED raporları
5 5. Tesis tasarımları için genel yönetmelik ve tasarım tekniği
6 6. Tesis tasarımı için genel mühendislik hesaplamaları ve amortisman
7 7. Bir tesisin ekonomik yönden çalışma prensibi
8 8. ARA SINAV
9 9. Tesis tasarımı için genel duyarlılık analizleri
10 10. Tesis tasarımı için genel sosyal etki değerlendirmeleri
11 11. Tesis personel sayılarının belirlenmesi ve genel yönetmelik
12 12. İleri tasarım tekniklerinin genel tanımları
13 13. Genel tekrar
14 14. Genel tekrar
15 15. Final sınavı
16 16. Bütünleme sınavı

HACIOĞLU, Y., Yamak, H., & Kavak, N. (2016). Mühendislik tasarım temelli fen eğitimi ile ilgili öğretmen görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(3), 807-830. Bozkurt, E. (2014). Mühendislik tasarım temelli fen eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının karar verme becerisi, bilimsel süreç becerileri ve sürece yönelik algılarına etkisi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Bütünleme Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 7 7 49
Beyin Fırtınası 1 3 3
Bireysel Çalışma 7 14 98
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Ev Ödevi 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 187

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek