Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ESM507 | İLERİ MÜHENDİSLİK TASARIMI-I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Genel mühendislik tasarım aşamaları ve süreci hakkında genel bilgiye sahip olmak.
Doç. Dr. Halil ŞENOL
1 | Mühendsilik tasarımı ile ilgili genel bilgiler |
2 | Mühendislik tasarımının genel amacı |
3 | Bir tesis tasarımında ÇED ve FİZİBİLİTE raporları hakkında genel bilgiler |
4 | Tesis tasarımı için ekonomik analiz |
Birinci Öğretim
yok
.
1. GİRİŞ: Konu ile ilgili genel bilgiler, giriş cümleleri. 1.1. Ele Alınan Sistemin Tanıtımı: Ele alınan üretim ya da hizmet sektörü ile ilgili detaylı bilgiler (Firma tanıtımı, sektörle ilgili bilgiler, kapasite, işgücü, kaynak vb.). 1.2. Problemin Belirlenmesi: Problem tanımı, problem saptanması (Problem belirleme teknikleri kullanılarak yapılacaktır.) 2. LİTERATÜR ARAŞTIRMASI: Belirlenen problemin çözümüne yönelik olarak gerçekleştirilen çalışmalardan (tez, makale, bildiri, proje vb.) oluşan literatür araştırması. 3. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: Belirlenen problem çözümü ile ilgili çeşitli çözüm önerileri ve gelecek çalışmaları kapsayan bilgiler. 4. TASARIM PROJESİNİN GANT ŞEMASI: Proje bitiminde, projenin dönem içerisinde hangi aşamalardan (faaliyetlerden) geçtiğini gösteren çalışma planı (MS Project ya da Excel kullanılabilir.)
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili tasarım konularına giriş-1 | ||
2 | Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili tasarım konularına giriş-2 | ||
3 | 3. Bir tesisin tasarımı için fizibilite raporları | ||
4 | 4. Tesis tasarımı için ÇED raporları | ||
5 | 5. Tesis tasarımları için genel yönetmelik ve tasarım tekniği | ||
6 | 6. Tesis tasarımı için genel mühendislik hesaplamaları ve amortisman | ||
7 | 7. Bir tesisin ekonomik yönden çalışma prensibi | ||
8 | 8. ARA SINAV | ||
9 | 9. Tesis tasarımı için genel duyarlılık analizleri | ||
10 | 10. Tesis tasarımı için genel sosyal etki değerlendirmeleri | ||
11 | 11. Tesis personel sayılarının belirlenmesi ve genel yönetmelik | ||
12 | 12. İleri tasarım tekniklerinin genel tanımları | ||
13 | 13. Genel tekrar | ||
14 | 14. Genel tekrar | ||
15 | 15. Final sınavı | ||
16 | 16. Bütünleme sınavı |
HACIOĞLU, Y., Yamak, H., & Kavak, N. (2016). Mühendislik tasarım temelli fen eğitimi ile ilgili öğretmen görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(3), 807-830. Bozkurt, E. (2014). Mühendislik tasarım temelli fen eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının karar verme becerisi, bilimsel süreç becerileri ve sürece yönelik algılarına etkisi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 7 | 7 | 49 |
Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 7 | 14 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ev Ödevi | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |