Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRK514 | DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Temel dil becerilerinin eğitiminde kullanılabilecek bireysel ve grupla öğretim yöntem ve teknikleri ve uygulamadaki özellikleri; Türkçe öğrenme-öğretme sürecine ilişkin ortam tasarımı ilkeleri; dil becerilerine yönelik problem temelli uygulamalar (iş birlikli öğrenme, aktif öğrenme, beyin temelli öğretim, çoklu zekâ kuramı, e-öğrenme vb.) hakkında bilgi sahibi olmak.
Doç. Dr. Sedat MADEN
1 | Dil öğretiminde yaşanan sorunlara yönelik yöntem ve tekniklerden yararlanarak etkili uygulamalar geliştirebilir. |
2 | Dil öğretiminde teknolojiyi ve internet kaynaklarını kullanma becerisini geliştirir. |
3 | Dil öğretimi yöntemlerini, bu konuda yapılan kuramsal ve uygulamalı araştırmaları belirler ve değerlendirir. |
4 | Dil öğretimi yöntem ve tekniklerine yönelik öğretici yeterliliklerini fark edebilir. |
5 | Dil öğretimi yöntemleri ile teknolojilerini etkili biçimde kullanma ilkelerini kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Türkçe öğretiminde ortam tasarlama; özel ve genel öğretim yöntemleri; dil becerilerine yönelik teknikleri seçebilme; okuma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; dinleme öğretimine yönelik yöntem-teknikler; konuşma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; yazma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; öğretim tasarımları ve sınıf-içi uygulama örnekler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türkçe öğrenme-öğretme süreci | ||
2 | Dil öğretimi yaklaşımlarının etkileri | ||
3 | Türkçe öğretimi programlarında öğrenme-öğretme esasları | ||
4 | Türkçe öğretmenlerinin yöntemlere yönelik yeterlilikleri | ||
5 | Okuma öğretiminde yöntemlerden yararlanma | ||
6 | Okuma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler | ||
7 | Dinleme öğretiminde yöntemlerden yararlanma | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dinleme öğretiminde etkili yöntem ve teknikler | ||
10 | Konuşma öğretiminde yöntemlerden yararlanma | ||
11 | Konuşma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler | ||
12 | Yazma öğretiminde yöntemlerden yararlanma | ||
13 | Yazma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler | ||
14 | Dil bilgisi öğretiminde yöntem ve teknikler | ||
15 | Yarıyıl Sınavı |
Demirel, Ö. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayınları Demircan, Ö. (2013). Yabancı dil öğretim yöntemleri. İstanbul: DR Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 8 | 2 | 16 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 4 | 2 | 8 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 6 | 3 | 18 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 183 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |