GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRK514 DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ II Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Temel dil becerilerinin eğitiminde kullanılabilecek bireysel ve grupla öğretim yöntem ve teknikleri ve uygulamadaki özellikleri; Türkçe öğrenme-öğretme sürecine ilişkin ortam tasarımı ilkeleri; dil becerilerine yönelik problem temelli uygulamalar (iş birlikli öğrenme, aktif öğrenme, beyin temelli öğretim, çoklu zekâ kuramı, e-öğrenme vb.) hakkında bilgi sahibi olmak.


Doç. Dr. Sedat MADEN


1 Dil öğretiminde yaşanan sorunlara yönelik yöntem ve tekniklerden yararlanarak etkili uygulamalar geliştirebilir.
2 Dil öğretiminde teknolojiyi ve internet kaynaklarını kullanma becerisini geliştirir.
3 Dil öğretimi yöntemlerini, bu konuda yapılan kuramsal ve uygulamalı araştırmaları belirler ve değerlendirir.
4 Dil öğretimi yöntem ve tekniklerine yönelik öğretici yeterliliklerini fark edebilir.
5 Dil öğretimi yöntemleri ile teknolojilerini etkili biçimde kullanma ilkelerini kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


-


Türkçe öğretiminde ortam tasarlama; özel ve genel öğretim yöntemleri; dil becerilerine yönelik teknikleri seçebilme; okuma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; dinleme öğretimine yönelik yöntem-teknikler; konuşma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; yazma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; öğretim tasarımları ve sınıf-içi uygulama örnekler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Türkçe öğrenme-öğretme süreci
2 Dil öğretimi yaklaşımlarının etkileri
3 Türkçe öğretimi programlarında öğrenme-öğretme esasları
4 Türkçe öğretmenlerinin yöntemlere yönelik yeterlilikleri
5 Okuma öğretiminde yöntemlerden yararlanma
6 Okuma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler
7 Dinleme öğretiminde yöntemlerden yararlanma
8 Ara Sınav
9 Dinleme öğretiminde etkili yöntem ve teknikler
10 Konuşma öğretiminde yöntemlerden yararlanma
11 Konuşma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler
12 Yazma öğretiminde yöntemlerden yararlanma
13 Yazma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler
14 Dil bilgisi öğretiminde yöntem ve teknikler
15 Yarıyıl Sınavı

Demirel, Ö. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayınları Demircan, Ö. (2013). Yabancı dil öğretim yöntemleri. İstanbul: DR Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 8 2 16
Tartışma 8 2 16
Soru-Yanıt 14 1 14
Gösterme 14 2 28
Beyin Fırtınası 10 1 10
Rapor Sunma 4 2 8
Proje Tasarımı /Yönetimi 6 3 18
Makale Kritik Etme 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 183

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek