Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ507 | FEN EĞİTİMİNDE BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Temel fen kavramlarının öğretiminde bağlam temelli yaklaşıma göre rehber materyaller geliştirmek, uygulamak ve etkililiğinin değerlendirilmesi süreçlerini öğrenmektir.
Doç. Dr. Fethiye KARSLI BAYDERE
1 | Bağlam temelli eğitim programları tasarımı yapılması ve geliştirilmesi |
2 | Geliştirilen programın uygulanması ve etkililiğinin değerlendirilmesi |
3 | Bilimsel bir araştırmayı planlayıp, araştırma basamaklarını uygular. |
4 | Yaptığı çalışmayı bilimsel bir makale formatında raporlar ve sunar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bağlam Temelli Eğitimde Temel Kavramlar Bağlam Temelli eğitimin amaçları Bağlam Temelli eğitimin modelleri Bağlam temelli eğitim programları örnekleri Bağlam temelli eğitim ile ilgili literatür taraması Bağlam temelli eğitime yönelik rehber materyal geliştirme Rehber materyalin gözden geçirilmesi ve son halinin verilmesi Veri toplama araçlarının geliştirilmesi Arasınav Veri toplama araçlarının ve Geliştirilen bağlam temelli yaklaşıma yönelik materyalin sınıfta uygulanması Geliştirilen öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesi Araştırma raporunun hazırlanması Araştırma raporunun sunumu Dönem sonu sınavı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bağlam Temelli Eğitimde Temel Kavramlar | ||
2 | Bağlam Temelli eğitimin amaçları | ||
3 | Bağlam Temelli eğitimin modelleri | ||
4 | Bağlam temelli eğitim programları örnekleri | ||
5 | Bağlam temelli eğitim ile ilgili literatür taraması | ||
6 | Bağlam temelli eğitime yönelik rehber materyal geliştirme | ||
7 | Rehber materyalin gözden geçirilmesi ve son halinin verilmesi | ||
8 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Veri toplama araçlarının ve Geliştirilen bağlam temelli yaklaşıma yönelik materyalin sınıfta uygulanması | ||
11 | Geliştirilen öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesi | ||
12 | Araştırma raporunun hazırlanması | ||
13 | Araştırma raporunun sunumu | ||
14 | Final sınavı |
Gilbert, J. K., Bulte, A. M., & Pilot, A. (2011). Concept development and transfer in context‐based science education. International Journal of Science Education, 33(6), 817-837. Gilbert, J. K. (2006). On the nature of “context” in chemical education. International journal of science education, 28(9), 957-976. Pilot, A., & Bulte, A. M. (2006). Why do you “need to know”? Context‐based education. Karslı, F., & Yiğit, M. (2015). Effect of context-based learning approach on 12 grade students’ conceptual understanding about alkanes. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 16(1), 43-62. Karslı, F., & Patan, K. K. (2016). Effects of the context-based approach on students' conceptual understanding:“the umbra, the solar eclipse and the lunar eclipse”. Journal of Baltic Science Education, 15(2), 246. Karsli, F., & Yigit, M. (2017). Effectiveness of the REACT strategy on 12th grade students’ understanding of the alkenes concept. Research in Science & Technological Education, 35(3), 274-291. KARSLI BAYDERE, F., & AYDIN, E. (2019). Bağlam Temelli Yaklaşımın Açıklama Destekli REACT Stratejisine Göre'Göz'Konusunun Öğretimi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 39(2). Baydere, F. K. (2021). Effects of a context-based approach with prediction–observation–explanation on conceptual understanding of the states of matter, heat and temperature. Chemistry Education Research and Practice.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Gözlem | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 5 | 3 | 15 |
Makale Kritik Etme | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |