GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ507 FEN EĞİTİMİNDE BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Temel fen kavramlarının öğretiminde bağlam temelli yaklaşıma göre rehber materyaller geliştirmek, uygulamak ve etkililiğinin değerlendirilmesi süreçlerini öğrenmektir.


Doç. Dr. Fethiye KARSLI BAYDERE


1 Bağlam temelli eğitim programları tasarımı yapılması ve geliştirilmesi
2 Geliştirilen programın uygulanması ve etkililiğinin değerlendirilmesi
3 Bilimsel bir araştırmayı planlayıp, araştırma basamaklarını uygular.
4 Yaptığı çalışmayı bilimsel bir makale formatında raporlar ve sunar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bağlam Temelli Eğitimde Temel Kavramlar Bağlam Temelli eğitimin amaçları Bağlam Temelli eğitimin modelleri Bağlam temelli eğitim programları örnekleri Bağlam temelli eğitim ile ilgili literatür taraması Bağlam temelli eğitime yönelik rehber materyal geliştirme Rehber materyalin gözden geçirilmesi ve son halinin verilmesi Veri toplama araçlarının geliştirilmesi Arasınav Veri toplama araçlarının ve Geliştirilen bağlam temelli yaklaşıma yönelik materyalin sınıfta uygulanması Geliştirilen öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesi Araştırma raporunun hazırlanması Araştırma raporunun sunumu Dönem sonu sınavı


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bağlam Temelli Eğitimde Temel Kavramlar
2 Bağlam Temelli eğitimin amaçları
3 Bağlam Temelli eğitimin modelleri
4 Bağlam temelli eğitim programları örnekleri
5 Bağlam temelli eğitim ile ilgili literatür taraması
6 Bağlam temelli eğitime yönelik rehber materyal geliştirme
7 Rehber materyalin gözden geçirilmesi ve son halinin verilmesi
8 Veri toplama araçlarının geliştirilmesi
9 Arasınav
10 Veri toplama araçlarının ve Geliştirilen bağlam temelli yaklaşıma yönelik materyalin sınıfta uygulanması
11 Geliştirilen öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesi
12 Araştırma raporunun hazırlanması
13 Araştırma raporunun sunumu
14 Final sınavı

Gilbert, J. K., Bulte, A. M., & Pilot, A. (2011). Concept development and transfer in context‐based science education. International Journal of Science Education, 33(6), 817-837. Gilbert, J. K. (2006). On the nature of “context” in chemical education. International journal of science education, 28(9), 957-976. Pilot, A., & Bulte, A. M. (2006). Why do you “need to know”? Context‐based education. Karslı, F., & Yiğit, M. (2015). Effect of context-based learning approach on 12 grade students’ conceptual understanding about alkanes. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 16(1), 43-62. Karslı, F., & Patan, K. K. (2016). Effects of the context-based approach on students' conceptual understanding:“the umbra, the solar eclipse and the lunar eclipse”. Journal of Baltic Science Education, 15(2), 246. Karsli, F., & Yigit, M. (2017). Effectiveness of the REACT strategy on 12th grade students’ understanding of the alkenes concept. Research in Science & Technological Education, 35(3), 274-291. KARSLI BAYDERE, F., & AYDIN, E. (2019). Bağlam Temelli Yaklaşımın Açıklama Destekli REACT Stratejisine Göre'Göz'Konusunun Öğretimi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 39(2). Baydere, F. K. (2021). Effects of a context-based approach with prediction–observation–explanation on conceptual understanding of the states of matter, heat and temperature. Chemistry Education Research and Practice.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Gözlem 1 1 1
Beyin Fırtınası 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 3 3
Rapor Sunma 1 2 2
Proje Hazırlama 1 1 1
Proje Sunma 1 1 1
Makale Yazma 5 3 15
Makale Kritik Etme 10 3 30
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Rapor 1 1 1
Ev Ödevi 4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek