Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ511 | EĞİTİMDE NİTEL VERİ ANALİZİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencilere bilgisayar destekli nitel veri analizi konusunda temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Funda Hasançebi
1 | Nitel veri ve nitel veri analizinin temel özelliklerini açıklayabilecektir |
2 | Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramları açıklayabilecektir |
3 | Belli başlı nitel veri analiz türlerinin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir |
4 | Bilgisayar destekli nitel veri analiz programlarını açıklayabilecektir |
5 | Nitel verilerin kodlanmasında ve analiz edilmesinde bilgisayar yazılımlarını kullanır |
6 | Nitel veri analiz türlerine uygun rapor yazabilecektir |
7 | Yayımlanmış bir nitel araştırma makalesini analiz yaklaşımlarına göre değerlendirebilecektir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri, temel kavramlar, nitel veri analiz türleri, bu analiz türlerinden betimsel analiz, içerik analizi ve söylem analizinin ayrıntılı incelenmesi, bilgisayar destekli nitel veri analizi, NVivo programının tanıtımı ve kullanımı, nitel verilerin sayısal verilere dönüştürülmesi ve nitel analiz sonuçlarının bilimsel metinlerde nasıl raporlanacağını anlama ve yazma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, işlenişi ve kaynakların tanıtılması | ||
2 | Bilimsel araştırma ve özellikleri | ||
3 | Nitel metodlar | ||
4 | Nitel araştırmada izlenecek yollar | ||
5 | Nitel veri ve nitel veri analizi ile ilgili temel kavramlar | ||
6 | Nitel araştırmalada geçerlilik ve güvenilirlik (tutarlılk- İnandırıcılık) | ||
7 | Nitel veri analiz türleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Betimsel analiz | ||
10 | Betimsel analiz ile ilgili örnek uygulama | ||
11 | İçerik analizi | ||
12 | İçerik analizi ile ilgili örnek uygulama | ||
13 | Doküman analizi | ||
14 | Doküman analizi ile ilgili örnek uygulama | ||
15 | Nitel analiz ile ilgili makalelerin incelenmesi ve raporlaştırma | ||
16 | Final sınavı |
-Akturan, U. & Baş, T. (2013). Nitel araştırma yöntemleri NVivo ile nitel veri analizi, Örnekleme, Analiz, Yorum (2. Baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık - Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık. -Creswell, J. W. (2012). Educational Research - Planning Conducting and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (4th Edition). Boston: Pearson -Çelik, H. &Ekşi, H. (2008). Söylem analizi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 27, 99-117. -Gee, P. J. (1999). An introduction to discourse analysis: theory and method. (1st ed.). London: Routledge. -Hilal, A. H. & Alabri, S. S. (2013). Using Nvivo for data analysis in qualitative research. International Interdisciplinary Journal of Education, 2(2), 181-186. -McMillan, J., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th edition). Boston: Pearson. -Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. USA: Sage Thousand Oaks. -Özdemir M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343. Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık -Taylor-Powell, E. & Renner, M. (2003). Analyzing qualitative data. University of Wisconsin-Extension. -Williams, C. (2007). Research methods. Journal of Business & Economic Research, 5 (3), 65-72. -Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 10 | 3 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |