GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ511 EĞİTİMDE NİTEL VERİ ANALİZİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencilere bilgisayar destekli nitel veri analizi konusunda temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktır.


Funda Hasançebi


1 Nitel veri ve nitel veri analizinin temel özelliklerini açıklayabilecektir
2 Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramları açıklayabilecektir
3 Belli başlı nitel veri analiz türlerinin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir
4 Bilgisayar destekli nitel veri analiz programlarını açıklayabilecektir
5 Nitel verilerin kodlanmasında ve analiz edilmesinde bilgisayar yazılımlarını kullanır
6 Nitel veri analiz türlerine uygun rapor yazabilecektir
7 Yayımlanmış bir nitel araştırma makalesini analiz yaklaşımlarına göre değerlendirebilecektir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri, temel kavramlar, nitel veri analiz türleri, bu analiz türlerinden betimsel analiz, içerik analizi ve söylem analizinin ayrıntılı incelenmesi, bilgisayar destekli nitel veri analizi, NVivo programının tanıtımı ve kullanımı, nitel verilerin sayısal verilere dönüştürülmesi ve nitel analiz sonuçlarının bilimsel metinlerde nasıl raporlanacağını anlama ve yazma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriği, işlenişi ve kaynakların tanıtılması
2 Bilimsel araştırma ve özellikleri
3 Nitel metodlar
4 Nitel araştırmada izlenecek yollar
5 Nitel veri ve nitel veri analizi ile ilgili temel kavramlar
6 Nitel araştırmalada geçerlilik ve güvenilirlik (tutarlılk- İnandırıcılık)
7 Nitel veri analiz türleri
8 Ara sınav
9 Betimsel analiz
10 Betimsel analiz ile ilgili örnek uygulama
11 İçerik analizi
12 İçerik analizi ile ilgili örnek uygulama
13 Doküman analizi
14 Doküman analizi ile ilgili örnek uygulama
15 Nitel analiz ile ilgili makalelerin incelenmesi ve raporlaştırma
16 Final sınavı

-Akturan, U. & Baş, T. (2013). Nitel araştırma yöntemleri NVivo ile nitel veri analizi, Örnekleme, Analiz, Yorum (2. Baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık - Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık. -Creswell, J. W. (2012). Educational Research - Planning Conducting and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (4th Edition). Boston: Pearson -Çelik, H. &Ekşi, H. (2008). Söylem analizi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 27, 99-117. -Gee, P. J. (1999). An introduction to discourse analysis: theory and method. (1st ed.). London: Routledge. -Hilal, A. H. & Alabri, S. S. (2013). Using Nvivo for data analysis in qualitative research. International Interdisciplinary Journal of Education, 2(2), 181-186. -McMillan, J., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th edition). Boston: Pearson. -Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. USA: Sage Thousand Oaks. -Özdemir M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343. Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık -Taylor-Powell, E. & Renner, M. (2003). Analyzing qualitative data. University of Wisconsin-Extension. -Williams, C. (2007). Research methods. Journal of Business & Economic Research, 5 (3), 65-72. -Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 10 3 30
Takım/Grup Çalışması 10 3 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 182

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek