GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ515 FEN EĞİTİMİNDE OYUN TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



İlköğretim fen ve teknoloji konularına yönelik konu ve kavramların oyunlarla öğretilmesine ilişkin bilgi ve beceriler kazandırmak.


Doç.Dr. Çİğdem ŞAHİN ÇAKIR


1 Eğitsel oyunların fen öğretimindeki önemini tanımlar.
2 Dünyada ve ülkemizde oyunlarla öğretimin nasıl yapıldığını tartışır
3 Fen öğretimine yönelik oyun etkinlikleri tasarlar

Birinci Öğretim


yok


Oyun Tabanlı Öğrenme ile ilgili makaleler, tezler ve araştırma raporları ders için kaynaktır


Fen öğretimi kapsamında yararlanılabilecek oyunların incelenmesi, tasarlanan oyunlar yardımıyla fen kavramlarının anlamlı öğrenilmesinin sağlanması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Oyun tabanlı öğrenmenin felsefesi
2 Oyunların çeşitleri Günlük yaşamda oynanan oyunlar Fen eğitimine yönelik hazırlanmış oyunlar
3 Eğitsel zeka oyunlarının fen öğretiminde kullanımı (Bulmaca, Puzzle ve Tangram)
4 Dünya’da oyun la öğrenme üzerine yapılan araştırmaların tartışılması
5 Türkiye'de oyun üzerine yapılmış araştırmaların tartışılması
6 EĞİTSEL OYUNLAR ÜZERİNE YAPILAN ULUSAL BİLİMSEL ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ Karamustafaoğlu, O , Kılıç, M . (2020). EĞİTSEL OYUNLAR ÜZERİNE YAPILAN ULUSAL BİLİMSEL ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ . Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , (40) , 1- 25 . DOI: 10.33418/ataunikkefd.730393
7 Eğitsel Amaçlı Sanal Gerçeklik Oyunlarına Yönelik Araştırmaların İncelenmesi: Bir Meta-Sentez Çalışması http://acikerisim.trabzon.edu.tr/xm lui/bitstream/handle/20.500.12598 /350/10239718%20eda% 20saka.pdf? sequence=1&isAllowed=y bağlantısındaki tez araştırması tartışılır.
8 Ara Sınav
9 Eğitsel oyunların geliştirilmesi ve planlanması Oyun etkinliği geliştirme
10 Öğrenciler tarafından geliştirilen oyun etkinliklerinin incelenmesi
11 Öğrenciler tarafından geliştirilen oyun etkinliklerinin incelenmesi
12 Öğrenciler tarafından geliştirilen oyun etkinliklerinin incelenmesi
13 Oyun hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin analizi Öğrenciler tarafından geliştirilen oyun etkinliklerinin uygulanması ve uygulama sonrası oyun hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi
14 Oyun hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin analizi Öğrenciler tarafından geliştirilen oyun etkinliklerinin uygulanması ve uygulama sonrası oyun hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi
15 Geliştirilen oyun etkinliklerinin makale formatında raporlaştırılması
16 FİNAL

Ellington, H., (1981). Games and Simulations in Science Education, Nichols Publishing Company. Karamustafaoğlu, O & Aksoy, S. (2020). “Canlıların Sınıflandırılması” Konusunda Geliştirilen Eğitsel Oyunla İlgili Öğretmen Görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 90-109. Karamustafaoğlu, O. & Baran, S. (2020). ‘Kuvvet Kapmaca’ Eğitsel Oyunu ile Fen Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 8(1), 76 – 91. Karamustafaoğlu, O. & Gencer, S. (2014). ‘Durgun Elektrik’ Konusunun Eğitsel Oyunlarla Öğretiminde Öğrenci Görüşleri. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 4(2), 72-87. Karamustafaoğlu, O. & Kaya, M. (2013). Eğitsel oyunlarla ‘yansıma ve aynalar’ konusunun öğretimi: Yansımalı koşu örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 3(2), 41-49. Karamustafaoğlu, O. & Kılıç, M. (2020). Eğitsel Oyunlar Üzerine Yapılan Ulusal Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (40), 1-25. DOI: 10.33418/ataunikkefd.730393. Karamustafaoğlu, O. & Yurtyapan, E. (2016). The teaching of "absorption of light" subject in seventh grade science course with educational games: Color game case. Route Educational and Social Science Journal, 3(4), 81-94. Kaya, S. & Elgün, A. (2015). Eğitsel Oyunlar İle Desteklenmiş Fen Öğretiminin İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342. Korkusuz, M. E. & Karamete, A. (2017). MMORPG türünde geliştirilen bir eğitsel oyunun basit elektrik devreleri ünitesine uygulanması ve çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 2(1), 78-96. Liu, E. Z. F., & Chen, P. K. (2013). The effect of game-based learning on students’ learning performance in science learning–A case of “conveyance go”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103(26), 1044-1051. ÇAKIR, Ç. Ş., Gülşah, A. K. A. N., NALDEMİR, T., SOYTÜRK, N., & GÜNAY, K. Hücrepoli Oyununun Tanıtılması, Oyun Hakkında Öğrenci, Öğretmen Görüşleri ve Araştırmacı Gözlemleri. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(3), 174-196.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 10 3 30
Takım/Grup Çalışması 10 3 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 182

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek