Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ501 | EĞİTİMDE NİCEL VERİ ANALİZİ (SPSS UYGULAMALI) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencilere bilgisayar destekli nicel veri analizi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Funda HASANÇEBİ
1 | 1. Verileri bilgisayara girerek temel betimsel analizleri gerçekleştirebilecektir. |
2 | 2. SPSS programında veri ekranı ve değişken ekranını tanır. |
3 | Nicel veri analizinde kullanılan temel kavramları bilme ve anlama |
4 | Veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenebilme |
5 | Örnek verilerde hangi analizin kullanılacağına karar verir. |
6 | Nicel analiz sonuçlarının bilimsel metinlerde nasıl raporlanacağını anlama ve yazma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel istatistik kavramları, verilerin analize hazırlanması, veri yapısının tanımlanması, betimsel istatistikî yöntemlerle nicel verileri analiz edebilme, nicel veriler üzerinde kestirimsel istatistikî yöntemleri kullanabilme ve sonuçlarını yorumlayabilme; nicel analiz sonuçlarını bilimsel metinlerde nasıl raporlanacağını anlama ve yazma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, işlenişi ve kaynakların tanıtılması | ||
2 | Temel istatistik kavramları | ||
3 | SPSS programının tanıtılması ve verilerin analize hazırlanması | ||
4 | Veri yapısının tanımlanması | ||
5 | Güvenirlik analizi | ||
6 | Korelasyon analizleri | ||
7 | Regresyon analizleri | ||
8 | Fark testleri (T-Testleri, Varyans analizleri teorik bilgisi) | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Fark testleri (T-Testleri, Varyans analizleri teorik bilgisi) | ||
11 | Fark testleri (Tek Yönlü Varyans Analizi uygulaması) | ||
12 | Parametrik olmayan testler | ||
13 | Parametrik olmayan testler | ||
14 | Literatürden örnekler | ||
15 | İstatistiksel bulguların raporlaştırılması | ||
16 | Final sınavı |
- Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage. - Gravetter, F.J. & Wallnau, L.B. (2014). Essentials of statistics for the behavioral sciences (8th Ed.). Wadsworth: Cengage Learning. - Hancock, G.R. & Mueller, R.O. (2010). The reviewer’s guide to quantitative methods in the social sciences. London: Routledge. - Ho, R. (2006). Handbook of univariate and multivariate data analysis and interpretation with SPSS. London: Chapman & Hall/CRC. - Hulsizer, M.R. & Woolf, L.M. (2009). A guide to teaching statistics: Innovations and best practices. West Sussex: Wiley-Blackwell. - Kalaycı, Ş. (Edt.) (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (2. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım. - McMillan, J., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th edition). Boston: Pearson. - Muijs, D. (2004). Doing quantitative research in education with SPSS. London: Sage. - Sipahi, B., Yurtkoru, E.S., & Çinko, M. (2008). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (2. Baskı). İstanbul: Beta. - Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed). Boston: Allyn and Bacon.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 10 | 3 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |