GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ501 EĞİTİMDE NİCEL VERİ ANALİZİ (SPSS UYGULAMALI) Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencilere bilgisayar destekli nicel veri analizi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.


Funda HASANÇEBİ


1 1. Verileri bilgisayara girerek temel betimsel analizleri gerçekleştirebilecektir.
2 2. SPSS programında veri ekranı ve değişken ekranını tanır.
3 Nicel veri analizinde kullanılan temel kavramları bilme ve anlama
4 Veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenebilme
5 Örnek verilerde hangi analizin kullanılacağına karar verir.
6 Nicel analiz sonuçlarının bilimsel metinlerde nasıl raporlanacağını anlama ve yazma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Temel istatistik kavramları, verilerin analize hazırlanması, veri yapısının tanımlanması, betimsel istatistikî yöntemlerle nicel verileri analiz edebilme, nicel veriler üzerinde kestirimsel istatistikî yöntemleri kullanabilme ve sonuçlarını yorumlayabilme; nicel analiz sonuçlarını bilimsel metinlerde nasıl raporlanacağını anlama ve yazma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriği, işlenişi ve kaynakların tanıtılması
2 Temel istatistik kavramları
3 SPSS programının tanıtılması ve verilerin analize hazırlanması
4 Veri yapısının tanımlanması
5 Güvenirlik analizi
6 Korelasyon analizleri
7 Regresyon analizleri
8 Fark testleri (T-Testleri, Varyans analizleri teorik bilgisi)
9 Ara sınav
10 Fark testleri (T-Testleri, Varyans analizleri teorik bilgisi)
11 Fark testleri (Tek Yönlü Varyans Analizi uygulaması)
12 Parametrik olmayan testler
13 Parametrik olmayan testler
14 Literatürden örnekler
15 İstatistiksel bulguların raporlaştırılması
16 Final sınavı

- Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage. - Gravetter, F.J. & Wallnau, L.B. (2014). Essentials of statistics for the behavioral sciences (8th Ed.). Wadsworth: Cengage Learning. - Hancock, G.R. & Mueller, R.O. (2010). The reviewer’s guide to quantitative methods in the social sciences. London: Routledge. - Ho, R. (2006). Handbook of univariate and multivariate data analysis and interpretation with SPSS. London: Chapman & Hall/CRC. - Hulsizer, M.R. & Woolf, L.M. (2009). A guide to teaching statistics: Innovations and best practices. West Sussex: Wiley-Blackwell. - Kalaycı, Ş. (Edt.) (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (2. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım. - McMillan, J., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th edition). Boston: Pearson. - Muijs, D. (2004). Doing quantitative research in education with SPSS. London: Sage. - Sipahi, B., Yurtkoru, E.S., & Çinko, M. (2008). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (2. Baskı). İstanbul: Beta. - Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed). Boston: Allyn and Bacon.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 10 3 30
Takım/Grup Çalışması 10 3 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 182

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek