GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ508 FETEMM (STEM) EĞİTİMİNE DAYALI ÖĞRENME-ÖĞRETME YAKLAŞIMI Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM/STEM) eğitimini ve FeTeMM eğitiminin amaçlarını açıklamak; FeTeMM eğitim programları örneklerini tanıtmak; FeTeMM eğitiminin sınıf içi uygulamalarını yapmak, FeTeMM eğitim programları tasarlamak - geliştirmek ve etkililiğini değerlendirmektir.


Doç. Dr. Fethiye KARSLI BAYDERE


1 1. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimini ve FeTeMM eğitiminin amaçlarını açıklayabilir.
2 FeTeMM eğitim programları örneklerini tanır.
3 FeTeMM eğitim programları tasarlayabilir – geliştirebilir ve etkililiğini değerlendirebilir.

Birinci Öğretim


-


-


1. Öğrencilere FeTeMM eğitiminin tanıtılması 2. FeTeMM eğitiminin amaçlarının açıklanması 3. FeTeMM eğitim programları örneklerinin tanıtılması 4. FeTeMM eğitiminin sınıf içi uygulamalarının yapılması 5. FeTeMM eğitim programları tasarımının yapılması ve geliştirilmesi 6. Geliştirilen programın uygulanması ve etkililiğinin değerlendirilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 FeTeMM Eğitiminde Temel Kavramlar
2 FeTeMM eğitiminin amaçları
3 FeTeMM’in Bileşenleri
4 FeTeMM eğitim programları örnekleri
5 FeTeMM eğitimi ile ilgili literatür taraması
6 FeTeMM eğitim programı tasarlama
7 Tasarıların gözden geçirilmesi ve son halinin verilmesi
8 Veri toplama araçlarının geliştirilmesi
9 Arasınav
10 Veri toplama araçlarının ve Geliştirilen FeTeMM eğitim programının sınıfta uygulanması
11 Geliştirilen FeTeMM eğitim programının etkililiğinin değerlendirilmesi
12 Araştırma raporunun hazırlanması
13 Araştırma raporunun sunumu
14 Dönem sonu sınavı

[1] Akyıldız, P. (2014). FeTeMM Eğitimine Dayalı Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları, Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları, 1. Baskı, PegemA Yayıncılık, Ankara. [2] Corlu, M. S. (2014). FeTeMM eğitimi araştırmaları: Alanda merak edilenler, fırsatlar ve beklentiler [STEM education research: Latest trends, opportunities, and expectations]. Turkish Journal of Educational Research, 3(1), 4-10. [3] Corlu, M. S. (2014). FeTeMM eğitimi araştırmaları: Alanda merak edilenler, fırsatlar ve beklentiler [STEM education research: Latest trends, opportunities, and expectations]. Turkish Journal of Educational Research, 3(1), 4-10.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Rehberli Problem Çözümü 28 1 28
Tartışma 28 1 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Gösterme 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 1 1
Rapor Sunma 1 1 1
Proje Hazırlama 1 1 1
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplantı Başkanlığı Yapma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 176

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek