Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STYL-506 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin yüksek lisans tez raporu hazırlığı aşamasında karşılaşabilecekleri güçlükleri rahatça aşabilmesi için gerekli olan teknik altyapıyı oluşturmak ve öğrencilerin bir rapor hazırlamada ve herhangi bir projeyi sunumu konusunda gerekli donanıma sahip olmasını sağlamak amaçlanır.
Dr. Öğr. Üyesi Seda Nur ATASOY
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir; |
2 | Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir; |
3 | Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir ve beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilecektir. |
4 | Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir; kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir; |
Birinci Öğretim
-
-
Tez çalışma raporunun genel kuralları, biçim içerik, kaynakça ve konu başlıkları belirleme. Bir rapor hazırlığında konuyu sınırlandırma. Rapor hazırlama teknikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri | ||
2 | İzlenecek Metod: Özellikle öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alanı ile ilişkili konulara dair ön görüşme, Hazırlanacakları seminer programında konu seçimi, Öğrencileri yönlendirme; Seçilen Konu Üzerine Çalışmalarını Sürdüren Öğrencilerin Yararlanacakları Kaynaklar, Araştırma Metodları ve Sunum Hazırlamada Kullanılan Yardımcı Malzemelerin Hazırlığı: Seminer afişi, Ses cihazları, Slayt makinesi, Perde; Sunum Aşamaları: Yazılı metin, Görsel malzemeler, Seminer kritiği ve değerlendirilmesi. | ||
3 | Araştırma örneklerinin incelenmesi, ön araştırma ve konu seçimi | ||
4 | Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, Kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar | ||
5 | Yazılı metin çalışmalarına başlanması, araştırmaya ait içindekiler bölümü üzerine çalışma, içeriğin tanımlanıp sınıflandırılması, referans kaynakların sınıflandırılması | ||
6 | Yazılı metinlerin oluşturulması, oluşturulan yazılı metinlerin incelenmesi | ||
7 | Yazılı metin çalışmalarına devam edilmesi, kitap dışında internet, süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar ve kaynak kişilerle görüşmeler | ||
8 | Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı. | ||
9 | Metin çalışmalarına devam, görsel materyallerin araştırma içinde kullanımı, seminer afiş ve cd kapak tasarımlarının tamamlanması | ||
10 | Metin oluşturma çalışmalarına devam edilmesi, seminer afiş, cd kapak tasarımları | ||
11 | Metin çalışmalarının sonuçlandırılması, bilgisayar ortamında slayt sunumunun, seminer afiş ve cd kapak tasarımlarının tamamlanması. | ||
12 | Sunuşların tamamlanması ve düzeltmeler için toplu gösterim | ||
13 | Sunum | ||
14 | Sunumlar, araştırma raporlarının teslimi ve değerlendirme |
Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Nasıl Yayımlanır, Tübitak Yayınları Bilgi Dizisi. Oktay, Ahmet. Resim Yazıları, Bilim Sanat Galerisi Gombrich, E.H., Topics of Our Time: Twentieth Century Issues in Learning and in Art , Phaidon Press.Sayre, Henry, M. Writing About Art, Pearson/Prentice Hall
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 54 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |