Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİTS-525 | SAĞLIK İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sağlık iletişimi ve yönetimi alanındaki kavram ve çalışmalara hakim olmak ve halkla ilişkiler ile ilişkisinin kavranmasını sağlamak.
Dr. Öğr. Üyesi Şule KARADAĞ ALÇI
1 | Öğrenci, sağlık iletişimi ve yönetimi alanlarının kavram ve tanımlarına derinlemesine hakim olur. |
2 | Öğrenci dersin temel alanları konusunda tarama yapma, analiz etme ve inceleme becerilerini kazanır. |
3 | Öğrenci dersin temel konuları ile ilgili yapılmış çalışmaları eleştirel bir gözle analiz etme ve inceleme yetisi kazanır. |
4 | Öğrenci, dersin çalışma alanları ve kapsamları konusunda bilgi sahibi olur. |
5 | Öğrenci, bilimsel çalışma hazırlama, yazma, konu tarama, analiz etme ve uygulama konularında beceri kazanır. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yoktur.
Yok
Sağlık iletişimi ve yönetimi kavramları, kuramları, sağlık okuryazarlığı ve sağlığın geliştirilmesine yönelik yapılabilecek halkla ilişkiler farkındalık çalışmaları, ayrıca alan üzerine araştırma, analiz etme ve eleştirel bakış açısı ile incelemeyi kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme | ||
2 | Dersin konuları ile ilgili genel tarama yapma ve inceleme | ||
3 | Sağlık iletişimi ve yönetimi alanında yapılmış çalışmalar üzerine tartışma | ||
4 | Sağlık İletişimi ve ilişkili kavramların ayrıntılı tartışılması | ||
5 | Hasta ve Sağlık Çalışanları iletişimi ve konu ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi | ||
6 | Sağlık iletişimi, kişilerarası iletişim boyutları ve sağlıkta şiddet konularının tartışılması | ||
7 | Sağlık iletişimi ve halkla ilişkilerin ilişkisinin tartışılması | ||
8 | Sağlık iletişimi ve yönetiminin kitle iletişim boyutları ile ele alınması | ||
9 | Sağlık iletişimi Kuram ve Modelleri | ||
10 | Sağlık okuryazarlığı Kavramı ve üzerine yapılmış çalışmaların incelenmesi | ||
11 | Sağlık iletişimi kapsamında yapılan kampanyalar üzerine tartışma | ||
12 | Dersin çalışma konuları hakkında genel bir değerlendirme ve fikir alışverişi | ||
13 | Sağlık iletişimi ve yönetimi konusunda çalışma planlama | ||
14 | Dönem içi konular ve çalışmalar konusunda genel bir değerlendirme ve tekrar |
Ders notları, dersi veren ve öğrenci araştırma ve taramaları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 2 | 20 | 40 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |