GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL-581 STRATEJİK MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere müşteri etkileşimlerini yönetme süreci olarak müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) hakkında genel bir bilgi sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilere CRM'nin stratejik yönlerini öğreterek, müşteri ilişkilerini geliştirmenin yollarını ve bu süreçte kullanılan yöntemleri anlamalarını sağlamaktır.



1 Müşteri İlişkileri Yönetiminin (CRM) temel ilkelerini anlamak
2 CRM uygulamaları ve teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek
3 Müşteri ilişkileri türlerini tanımlayabilmek ve stratejik olarak yönetebilmek
4 Müşteri kazanımı, sadakati ve ilişkilerinin sürdürülebilirliğini sağlamak için stratejiler geliştirebilmek
5 CRM’nin pazarlama stratejileri ile entegrasyonunu anlamak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, öğrencilere müşteri etkileşimlerini yönetme süreci olarak müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) hakkında genel bir bilgi sağlar. Ders, CRM stratejilerinin uygulanması, müşteri ilişkilerinin geliştirilmesi ve sürdürülmesi ile ilgili temel kavramlar üzerinde durur. Ayrıca, öğrenciler müşteri memnuniyetini artırma ve sadakat oluşturma yöntemlerini öğrenirler. Dersin amacı, CRM'nin pazarlama stratejileri ile entegrasyonunu anlamak ve öğrencilere bu alandaki stratejik kararlar konusunda bilgi kazandırmaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve Stratejik Müşteri İlişkileri Yönetimi Tanımı
2 CRM Temel İlkeleri ve Uygulamaları
3 Müşteri İlişkileri Stratejilerinin Geliştirilmesi
4 CRM Teknolojileri ve Sistemleri
5 Müşteri Sadakati ve Değeri Yönetimi
6 İleri Seviye CRM Stratejileri
7 CRM Veritabanı Yönetimi ve Analitik
8 Vize
9 CRM ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
10 Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama ile CRM
11 B2B CRM Uygulamaları ve Stratejileri
12 Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetimi
13 Küresel Pazarlarda CRM Uygulamaları
14 CRM Performans Ölçümü ve Değerlendirme
15 Stratejik CRM’nin Geleceği ve Yenilikler
16 Final

Graham Hooley, Nigel F. Piercy, Brigitte Nicouloud and J.Roud, (2017), Marketing Strategy and Competitive Positioning, 6th edition, Pearson.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 12 4 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 7 56
Toplam İş Yükü (saat) 183

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek