Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINO-619 | ALANYAZIN İNCELEMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı lisansüstü eğitim alan öğrencilerin bir araştırmacı olarak alan yazında ilgili bilim dallarında var olan çalışmalar hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda dersi tamamlayan öğrencilerin alan yazın taraması yaparken nelerden nasıl faydalanabileceklerini bilmeleri hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Müge AYGÜN
1 | Çalışma alanları hakkında fikir sahibi olma |
2 | Alanyazındaki çalışmaların problem durumları hakkında fikir sahibi olma |
3 | Alanyazındaki çalışmaların yöntemleri hakkında fikir sahibi olma |
4 | Alanyazındaki çalışmaların sonuçları ve önerileri hakkında fikir sahibi olma |
5 | Veri tabanlarını kullanmayı öğrenme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Veri tabanlarını kullanma, alan yazında var olan temaları belirleme, yöntemleri ve kullanım amaçlarını temalara göre belirleme, araştırmalarda eğilimleri belirleme, alan yazındaki eksik ve incelenmesinde yarar görülen noktaları tespit etme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin işleyişinin tanıtılması Araştırma nedir? Bir araştırmada bulunması gereken bölümler nelerdir? Alanyazın incelemesi nedir? Neden yapılır? Alanyazında ulaşılabilecek birincil kaynaklar (tez, makale, bildiri vb.) nelerdir? Sistematik alanyazın analizi nasıl yapılır (Alan yazın tabloları oluşturma)? Alanyazın için faydalanabilecek kaynaklar nelerdir? Kütüphanelere kurum içinden ve kurum dışından nasıl ulaşabiliriz? | ||
2 | Tez nedir? Bir tezde bulunması gereken bölümler nelerdir? Ulusal tez merkezindeki tezlerin sistematik olarak incelenmesi Proquest veri tabanından faydalanarak ulaşılabilen tezlerin sistematik olarak incelenmesi | ||
3 | Ulusal tez merkezinden faydalanarak Türkiye’de yapılmış tezlerin sistematik olarak incelenmesi Proquest veri tabanından faydalanarak ulaşılabilen tezlerin sistematik olarak incelenmesi | ||
4 | Kongre ve sempozyum nedir? Düzenli olarak düzenlenen ulusal ve uluslararası kongre ve sempozyumlar nelerdir? Seçilen bir ulusal ve bir de uluslararası kongre ya da sempozyumun son beş toplanmasındaki temaları nelerdir? Belirlenen bir temada seçilen kongre ya da sempozyumlarda kabul edilmiş çalışmaların sistematik analizinin yapılması | ||
5 | ULAKBİM nedir? TR Dizin dergi değerlendirme kriterleri nelerdir? ULAKBİM tarafından taranan dergilerden araştırmacının bilim dalıyla ilgili olanlar nelerdir? ULAKBİM bu dergileri hangi kriterlere göre taramaktadır? Araştırma alanıyla ilgili indeks hangisidir? ULAKBİM’de taranan dergilerden üç tanesinin son beş yılda yayınlanan sayılarında araştırma alanıyla ilgili olanlarının sistematik analizinin yapılması | ||
6 | ULAKBİM’de taranan dergilerden üç tanesinin son beş yılda yayınlanan sayılarında araştırma alanıyla ilgili olanlarının sistematik analizinin yapılması | ||
7 | WEB of Science nedir? SCI, SSCI ve AHCI nedir? Web of Science dergi değerlendirme kriterleri nelerdir? Araştırmacının bilim dalıyla ilgili indeks hangisidir? Bu indekste taranan dergilerden üç tanesinin son beş yılda yayınlanan sayılarında araştırma alanıyla ilgili olanlarının sistematik analizinin yapılması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Bu indekste taranan dergilerden üç tanesinin son beş yılda yayınlanan sayılarında araştırma alanıyla ilgili olanlarının sistematik analizinin yapılması | ||
10 | Indeks nedir? Alan indeksi nedir? h indexi nedir? Impact factor nedir? Rank nedir? TÜBİTAK tarafından desteklenen dergiler nelerdir? TÜBİTAK bu dergileri neden desteklemektedir? TÜBİTAK tarafından desteklenen dergilerden hangileri araştırma alanıyla ilgilidir? Bu dergilerden üç tanesinin son beş yılda yayınlanan sayılarında araştırma alanıyla ilgili olanlarının sistematik analizinin yapılması | ||
11 | Bu dergilerden üç tanesinin son beş yılda yayınlanan sayılarında araştırma alanıyla ilgili olanlarının sistematik analizinin yapılması | ||
12 | Veritabanı nedir? Bağlı bulunulan üniversitenin kütüphanesinden ulaşılabilen veri tabanları nelerdir? En yakındaki iki farklı üniversitenin kütüphanelerinden ulaşılabilen veri tabanları nelerdir? Köklü olarak nitelendirilebilecek iki farklı üniversitenin kütüphanelerinden ulaşılabilen veri tabanları nelerdir? Tespit edilen veri tabanlarından hangileri araştırma alanıyla ilgili? Bir araştırma yaparken alanyazın incelemesini tamamlamak için tercih edilmesi gereken kütüphanelerin özellikleri neler olmalı? Bir başka üniversitenin kütüphanesinden faydalanabilmek için neler yapılmalı? | ||
13 | Tespit edilen veri tabanlarından hangileri araştırma alanıyla ilgili? Bir araştırma yaparken alanyazın incelemesini tamamlamak için tercih edilmesi gereken kütüphanelerin özellikleri neler olmalı? Bir başka üniversitenin kütüphanesinden faydalanabilmek için neler yapılmalı? | ||
14 | Anahtar kelime nedir? Anahtar kelimeler belirlenirken dikkat edilmesi gereken ölçütler nelerdir? Seçilen iki farklı anahtar kelime için alan yazın taraması yapılması Ulaşılan yayınların sistematik analizinin yapılması | ||
15 | Seçilen iki farklı anahtar kelime için alan yazın taraması yapılması Ulaşılan yayınların sistematik analizinin yapılması Dönem sonu değerlendirmesi | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Alanyazın İncelemesi, Mehmet Akif OCAK, Nobel Yayın Dağıtım WEB, tezler, makaleler, bildiriler, özetler kitapları, tam metinler kitapları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |