Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINO-630 | DİSİPLİNLER ARASI ÖĞRENME VE ÇOCUK EDEB. | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin disiplinlerarası öğrenme hakkında fikir sahibi olmalarını, çocuk edebiyatı eserlerinin içeriklerinin farkına vararak öğretimin içinde yer bulabileceği alanları kavramalarını sağlamaktır.
Dr. Müge Aygün
1 | Disiplinlerarası öğrenmenin öğretimdeki yerini kavrama |
2 | Çocuk edebiyatı eserlerinin içerikleri hakkında fikir sahibi olma |
3 | Disiplinlerarası bir öğrenme ortamı tasarlayabilme |
4 | Tasarladığı öğrenme ortamını deneme çalışmaları yapabilme |
5 | Yapmış olduğu çalışmayı rapor haline getirebilme |
Birinci Öğretim
-
-
Disiplinlerarası öğrenmenin özelliklerini kavrama, öğretim yaklaşımları, çocuk edebiyatından faydalanarak disiplinlerarası öğrenme ortamları tasarlama, pilot uygulama yaparak hazırlanan disiplinler arası öğrenme ortamının kullanılabilirliğini ortaya koyma, çalışma raporu yazma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuk edebiyatı nedir? Hangi eserler çocuk edebiyatı ürünü olarak nitelendirilebilir? | ||
2 | Çocuk edebiyatı nedir? Hangi eserler çocuk edebiyatı ürünü olarak nitelendirilebilir? | ||
3 | Disiplinler arası öğrenme nedir? Türleri, özellikleri nelerdir? | ||
4 | Disiplinler arası öğrenme hangi alanlarda nasıl kullanılabilir? | ||
5 | Bağlam temelli yaklaşım, STEM yaklaşımı, FTTÇ yaklaşımı | ||
6 | Bağlam temelli yaklaşım, STEM yaklaşımı, FTTÇ yaklaşımı | ||
7 | Bir çocuk edebiyatı eseri belirlenmesi ve disiplinler arası öğrenmede nasıl kullanılabileceğinin tartışılması | ||
8 | Bir çocuk edebiyatı eseri belirlenmesi ve disiplinler arası öğrenmede nasıl kullanılabileceğinin tartışılması | ||
9 | Disiplinler arası yaklaşımla bir öğretim planı hazırlanması ve planın tartışılması | ||
10 | Disiplinler arası yaklaşımla bir öğretim planı hazırlanması ve planın tartışılması | ||
11 | Hazırlanan öğretim planının pilot uygulamasının yapılması | ||
12 | Hazırlanan öğretim planının pilot uygulamasının yapılması | ||
13 | Pilot uygulamanın analizi | ||
14 | Pilot uygulama raporunun sunulması |
Çocuk Edebiyatı, A. Ferhan Oğuzkan, Anı yayıncılık Çocuk Edebiyatı, İbrahim Kıbrıs, Kök Yayıncılık Çocuk Edebiyatı, Hulusi Geçgel, Havise Çakmak Güleç, Paradigma Akademi YAyınları Jacobs, Heidi H. (1989). Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Grady, Joan B. (1994).Interdisciplinary Curriculum Development. İlgili makaleler, tezler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 1 | 5 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 177 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |