GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SINO-630 DİSİPLİNLER ARASI ÖĞRENME VE ÇOCUK EDEB. Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin disiplinlerarası öğrenme hakkında fikir sahibi olmalarını, çocuk edebiyatı eserlerinin içeriklerinin farkına vararak öğretimin içinde yer bulabileceği alanları kavramalarını sağlamaktır.


Dr. Müge Aygün


1 Disiplinlerarası öğrenmenin öğretimdeki yerini kavrama
2 Çocuk edebiyatı eserlerinin içerikleri hakkında fikir sahibi olma
3 Disiplinlerarası bir öğrenme ortamı tasarlayabilme
4 Tasarladığı öğrenme ortamını deneme çalışmaları yapabilme
5 Yapmış olduğu çalışmayı rapor haline getirebilme

Birinci Öğretim


-


-


Disiplinlerarası öğrenmenin özelliklerini kavrama, öğretim yaklaşımları, çocuk edebiyatından faydalanarak disiplinlerarası öğrenme ortamları tasarlama, pilot uygulama yaparak hazırlanan disiplinler arası öğrenme ortamının kullanılabilirliğini ortaya koyma, çalışma raporu yazma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuk edebiyatı nedir? Hangi eserler çocuk edebiyatı ürünü olarak nitelendirilebilir?
2 Çocuk edebiyatı nedir? Hangi eserler çocuk edebiyatı ürünü olarak nitelendirilebilir?
3 Disiplinler arası öğrenme nedir? Türleri, özellikleri nelerdir?
4 Disiplinler arası öğrenme hangi alanlarda nasıl kullanılabilir?
5 Bağlam temelli yaklaşım, STEM yaklaşımı, FTTÇ yaklaşımı
6 Bağlam temelli yaklaşım, STEM yaklaşımı, FTTÇ yaklaşımı
7 Bir çocuk edebiyatı eseri belirlenmesi ve disiplinler arası öğrenmede nasıl kullanılabileceğinin tartışılması
8 Bir çocuk edebiyatı eseri belirlenmesi ve disiplinler arası öğrenmede nasıl kullanılabileceğinin tartışılması
9 Disiplinler arası yaklaşımla bir öğretim planı hazırlanması ve planın tartışılması
10 Disiplinler arası yaklaşımla bir öğretim planı hazırlanması ve planın tartışılması
11 Hazırlanan öğretim planının pilot uygulamasının yapılması
12 Hazırlanan öğretim planının pilot uygulamasının yapılması
13 Pilot uygulamanın analizi
14 Pilot uygulama raporunun sunulması

Çocuk Edebiyatı, A. Ferhan Oğuzkan, Anı yayıncılık Çocuk Edebiyatı, İbrahim Kıbrıs, Kök Yayıncılık Çocuk Edebiyatı, Hulusi Geçgel, Havise Çakmak Güleç, Paradigma Akademi YAyınları Jacobs, Heidi H. (1989). Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Grady, Joan B. (1994).Interdisciplinary Curriculum Development. İlgili makaleler, tezler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Gözlem 1 5 5
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 14 4 56
Ev Ödevi 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 177

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek