GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL-529 STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, işletme fonksiyonlarından biri olan pazarlama fonksiyonunun temel ilkeleri, kavramları ve modern pazarlama yaklaşımları ile ilgili bilgilerin öğrencilere kazandırılmasıdır.



1 Pazarlamanın önemini, gelişim sürecini ve güncel pazarlama anlayışını öğrenir.
2 Pazarlama yönetim sürecini ve aşamalarını öğrenir.
3 Tüketici ve Örgütsel Pazarları ve bu pazarlardaki alıcı davranışını öğrenir.
4 Pazar bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma stratejilerini öğrenir.
5 Ürün ve hizmet pazarları çerçevesinde pazarlama karması unsurlarını ve kararlarını bilir.
6 Stratejik Pazarlama Planı hazırlamayı öğrenir.
7 Güncel Pazarlama Yaklaşımlarını öğrenir.

Birinci Öğretim



Yok


Derste pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama planlaması ve pazarlama yönetimi, pazarlama bilgi sistemi, tüketici davranışı, tüketicilerin satın alma karar süreci, endüstriyel ve tüketici pazarları, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma konuları ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Pazarlamanın Tanımı, Konusu Kapsamı, Temel Pazarlama Kavramları
2 Pazarlamanın Gelişim Süreci, Pazarlama Yaklaşımları
3 Pazarlama, Sosyal Yaşam, Pazarlama düşüncesinin gelişimi ve eleştiriler
4 Pazar ve Pazarlama Çevresi
5 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
6 Tüketici Pazarları ve Tüketici Satın Alma Davranışı
7 Tüketici Pazarları ve Tüketici Satın Alma Davranışı II
8 ARA SINAV
9 Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Kullanıcıların Satın Alma Davranışı
10 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi
11 Konumlandırma ve konumlandırma stratejileri
12 Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Planlaması
13 Pazarlama Karması Kararları I
14 Pazarlama Karması Kararları II
15 Güncel Pazarlama Yaklaşımları

-Pazarlama Stratejileri Yönetsel bir Yaklaşım 2. Baskı, Editörler: Ömer Torlak, Remzi Altunışık, Beta Yayıncılık 2012 - Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi 2. Baskı,Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir,Ömer Torlak, Beta Yayıncılık 2016 -Pazarlamanın Temelleri 13. Basımdan Çeviri, Perreault, Cannon, McCarthy, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danış.Tic.Ltd.Şti., Eylül 2013 -Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, Editörler: İnci Varinli, Kahraman Çatı, Detay Yayıncılık,2008 - Post Modern Pazarlama, Yavuz Odabaşı, MediaCat Yayıncılık, 2012



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 26 26
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Ev Ödevi 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek