Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STVS525 | SİNEMANIN TOPLUMSAL TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste, sinemanın tarihsel gelişimi ele alınırken, ekonomik ve toplumsal gelişmeler ekseninde film üretim sürecinin temel dinamiklerinin ve sinema tarihinin temel estetik eğilimlerinin ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Filmler ile sosyal yapı ve değişim arasındaki ilişkinin ortaya konabilmesi öngörülmektedir.
Dr.Öğr.Üyesi Mehtap Özsoy
1 | Sinemanın toplumsal yapı ve toplumsal değişimle ilişkisini açıklayabilme |
2 | Sinema tarihindeki önemli akımları ideolojik ve toplumsal bağlamı içinde değerlendirebilme |
3 | Sinemayı ekonomik, estetik ve ideolojik bağlamı içinde değerlendirebilme |
4 | Sinemayı sanatsal bir yaratı haline getiren, onun kendine özgü dilinin oluşmasında etkisi göz ardı edilemeyecek kadar önemli tarihsel ve toplumsal gelişmeleri kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste sinema tarihinin belli başlı dönemleri, sinema akımları, bazı önemli filmleri ve auteur yönetmenleri tarihsel, ekonomik, ideolojik ve estetik bağlamı içinde ele alınırken bunun toplumsal yapı ve değişimle ilişkisi incelenir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Sinemanın arkeolojisi: Kökler ve teknikler | ||
3 | Sinemanın doğuşu: Fabrika ve tren görüntülerinde toplumsal gerçeklik | ||
4 | Göç, eğlence ve sinema endüstrisi: Amerikan sineması | ||
5 | Alman sineması ve dışavurma Kracauerci bir inceleme | ||
6 | Rus Devrimi, toplumsal sanat ve biçim meselesi | ||
7 | İngiliz sinemasında belgesel tarz | ||
8 | Ara sıva (vize) ve ödevlerin belirlenmesi | ||
9 | Propaganda ve sinema ilişkisi: II. Dünya Savaşı Yılları | ||
10 | Savaş sonrası travma sinemada kendisini nasıl gösterir? | ||
11 | Yeni Dalga, yeni bir gerçeklik algısı | ||
12 | Amerikan tarzı yaşam: Melodramlarla yayılan kültür | ||
13 | Auteur’ler çağı: Nasıl başladı, neden bitti? | ||
14 | Üçüncü Dünya Sineması ve minör seslerin kendini duyurma çabası | ||
15 | Amerikan bağımsız sineması: 80 sonrası yeni sözler, yeni bakışlar | ||
16 | Genel değerlendirme ve ödevlerin toplanması |
Abisel, N. (2003). Sessiz Sinema. 2.Basım. İstanbul: Om. Biryıldız, E. (2000). Sinemada Akımlar. 2.Basım. İstanbul: Beta. Biryıldız, E. ve Zeynep Ç. E. (drl.). (2007). Üçüncü Sinema ve Üçüncü Dünya Sineması. İstanbul: Es. Dorsay, A. (2000). 100 Yılın Yönetmeni. 3.Basım. İstanbul: Remzi. Kılıç, L. (2008). Fotoğrafın ve Sinemanın Toplumsal Tarihi. Ankara: Dost. Monaco, J. (2001). Bir Film Nasıl Okunur. Ertan Yılmaz (çev.). İstanbul: Oğlak. Teksoy, R. (2005). Rekin Teksoy’un Sinema Tarihi. İstanbul: Oğlak. Thompson, K. ve Bordwell, D. (1994). Film History: An Introduction. New York: Mc Graw Hill. Toby, M. “Küresel Hollywood (Global Hollywood): Hollywood Tarihi, Kültür Emperyalizmi ve Küreselleşme”. Gürsoy, A. ve Olcay, M. (çev.). Yeni İnsan Yeni Sinema. Sayı: 14, Sonbahar Kış 2003/04.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 80 | 80 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |