GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBK-550 TEZ ÇALIŞMASI Ders 2 3 24,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırma ve yazma süreçlerine hakimiyetlerini artırmak, araştırma problemlerini belirleyip formüle edebilme, veri toplama ve analiz etme yöntemlerini uygulama, özgün bir bilimsel tez yazma becerilerini geliştirmektir. Ayrıca, bu ders öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olmalarını ve bu bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerini sağlamayı hedefler.


Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğretim üyelerinin tamamı


1 Öğrenciler, kendi uzmanlık alanlarında belirledikleri araştırma problemini tanımlayabilecek ve bu problemi akademik literatüre dayalı olarak formüle edebilecektir.
2 Öğrenciler, niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplayabilecek, bu verileri analiz edebilecek ve bilimsel sonuçlara ulaşabilecektir.
3 Öğrenciler, bilimsel yazım kurallarına ve etik ilkelerine uygun şekilde özgün bir tez yazma becerisine sahip olacaklardır.
4 Öğrenciler, tez bulgularını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilecek, bu bulguları savunabilecek ve akademik tartışmalara katkıda bulunabileceklerdir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin Tanıtımı ve Tez Sürecine Giriş
2 Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Literatür Taraması
3 Literatür Taraması ve Tez Konusunun Kesinleştirilmesi
4 Araştırma Sorusu ve Hipotezlerin Geliştirilmesi
5 Araştırma Yöntemleri ve Tasarımı
6 Veri Toplama Teknikleri ve Etik İlkeler
7 Veri Analizi Yöntemleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Araştırma Taslağının Hazırlanması
10 Tez Yapısı ve Yazım Kuralları
11 İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması I
12 İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması II
13 İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması III
14 İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması IV
15 İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması V
16 İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması VI

Öğretim üyesinin seçilen konuya göre belirleyeceği kaynak ve notlar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 1 50
Tartışma 1 10
Rapor Hazırlama 1 5
Rapor Sunma 1 5
Makale Kritik Etme 1 10
Bireysel Çalışma 1 10
Okuma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Sözlü Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Örnek Vaka İncelemesi 14 7 98
Rapor Hazırlama 14 10 140
Rapor Sunma 14 1 14
Makale Kritik Etme 14 10 140
Bireysel Çalışma 14 10 140
Okuma 14 10 140
Sözlü Sınav 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 714

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek