Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBK-550 | TEZ ÇALIŞMASI | Ders | 2 | 3 | 24,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırma ve yazma süreçlerine hakimiyetlerini artırmak, araştırma problemlerini belirleyip formüle edebilme, veri toplama ve analiz etme yöntemlerini uygulama, özgün bir bilimsel tez yazma becerilerini geliştirmektir. Ayrıca, bu ders öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olmalarını ve bu bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerini sağlamayı hedefler.
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğretim üyelerinin tamamı
1 | Öğrenciler, kendi uzmanlık alanlarında belirledikleri araştırma problemini tanımlayabilecek ve bu problemi akademik literatüre dayalı olarak formüle edebilecektir. |
2 | Öğrenciler, niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplayabilecek, bu verileri analiz edebilecek ve bilimsel sonuçlara ulaşabilecektir. |
3 | Öğrenciler, bilimsel yazım kurallarına ve etik ilkelerine uygun şekilde özgün bir tez yazma becerisine sahip olacaklardır. |
4 | Öğrenciler, tez bulgularını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilecek, bu bulguları savunabilecek ve akademik tartışmalara katkıda bulunabileceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Tez Sürecine Giriş | ||
2 | Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Literatür Taraması | ||
3 | Literatür Taraması ve Tez Konusunun Kesinleştirilmesi | ||
4 | Araştırma Sorusu ve Hipotezlerin Geliştirilmesi | ||
5 | Araştırma Yöntemleri ve Tasarımı | ||
6 | Veri Toplama Teknikleri ve Etik İlkeler | ||
7 | Veri Analizi Yöntemleri | ||
8 | Ara Sınav Haftası | ||
9 | Araştırma Taslağının Hazırlanması | ||
10 | Tez Yapısı ve Yazım Kuralları | ||
11 | İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması I | ||
12 | İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması II | ||
13 | İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması III | ||
14 | İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması IV | ||
15 | İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması V | ||
16 | İlgili bölümlerin taslak olarak hazırlanması VI |
Öğretim üyesinin seçilen konuya göre belirleyeceği kaynak ve notlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 50 |
Tartışma | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Okuma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Sözlü Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 7 | 98 |
Rapor Hazırlama | 14 | 10 | 140 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 10 | 140 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Okuma | 14 | 10 | 140 |
Sözlü Sınav | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 714 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |