GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL-600 YEŞİL PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Yeşil Pazarlama dersi, öğrencilere çevresel sürdürülebilirlik ve çevre dostu ürünler ile ilgili pazarlama stratejilerini öğretmeyi amaçlar. Bu dersin temel amacı, yeşil pazarlamanın iş dünyasında nasıl uygulanacağını anlamalarını sağlamak ve öğrencilere çevreye duyarlı tüketici davranışlarını analiz etme becerisi kazandırmaktır. Ayrıca, öğrenciler, yeşil ürünlerin pazarlamasında karşılaşılan zorlukları, fırsatları ve etik sorunları inceleyerek, sürdürülebilir pazarlama stratejilerinin şirketlere nasıl rekabet avantajı sağlayabileceğini keşfedeceklerdir.



1 Çevre dostu ürünlerin pazarlama stratejilerini geliştirebilme yeteneği
2 Yeşil pazarlamanın tüketici davranışları üzerindeki etkisini analiz edebilme
3 Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda pazarlama planları oluşturabilme
4 Yeşil pazarlama karması (ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) ile ilgili stratejileri geliştirebilme
5 Yeşil pazarlamanın etik ve yasal boyutlarını değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yeşil Pazarlama dersi, öğrencilere çevresel sürdürülebilirlik ve çevre dostu ürünler ile ilgili pazarlama stratejilerini öğretmeyi amaçlar. Bu dersin içeriğinde, yeşil pazarlamanın tanımı, yeşil tüketici kavramı, çevreye duyarlı ürün stratejileri ve yeşil pazarlama karması yer alır. Öğrenciler, yeşil ürünlerin pazarlamasında kullanılan stratejileri, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım gibi unsurları inceleyeceklerdir. Ayrıca, çevre dostu ürünlerin tüketici davranışları üzerindeki etkisi ve yeşil pazarlamanın etik boyutları tartışılacaktır. Bu dersin amacı, öğrencilere sürdürülebilir pazarlama stratejilerinin iş dünyasında nasıl uygulanabileceğini öğretmektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yeşil Pazarlamaya Giriş
2 Sürdürülebilirlik ve Çevre Bilinci
3 Yeşil Pazarlamanın Temel İlkeleri
4 Çevre Dostu Ürünler ve Hizmetler
5 Tüketici Davranışları ve Yeşil Pazarlama
6 Yeşil Pazarlama Stratejileri
7 Yeşil Reklamcılık ve İletişim
8 Vize
9 Çevre Dostu Ambalaj ve Dağıtım
10 Yeşil Pazarlama Karma Stratejileri
11 Yeşil Markalar ve İmaj Yönetimi
12 Sürdürülebilirlik Raporlama ve Yeşil Sertifikalar
13 Yeşil Pazarlamanın Etik Boyutları
14 Küresel Yeşil Pazarlama Uygulamaları
15 Yeşil Pazarlama ve İş Ahlakı
16 Final



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 12 4 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 7 56
Toplam İş Yükü (saat) 183

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek