Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ542 | OLUŞTURMACI FEN ÖĞRETİMİ VE ÖLÇME-DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Öğrencilerin oluşturmacı yaklaşım ve alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerine yönelik daha derin ve kapsamlı bilgiler edinmeleri sağlamak
1 | Oluşturmacı yaklaşımı kuramsal temellerini açıklayabilme |
2 | Oluşturmacı yaklaşıma dayalı öğretim süreci hazırlayabilme |
3 | Oluşturmacı yaklaşımda ölçme ve değerlendirme sürecine hakim olabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Oluşturmacı yaklaşıma yönelik teorik bilgilerin kitaplardan okunması Oluşturmacı yaklaşıma yönelik pratik uygulamaların araştırma makalelerinden okunması Oluşturmacı yaklaşıma getirilen eleştirilerin okunması Alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerine yönelik teorik bilgilerin kitaplardan okunması Alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerine yönelik pratik uygulamaların araştırma makalelerinden okunması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Oluşturmacı öğrenme yaklaşımı tanıtımı | ||
2 | Ders kitabından oluşturmacılık ilgili bölümleri okuma | ||
3 | Oluşturmacı öğrenme yaklaşımındaki öğrenme modelleri | ||
4 | Ders kitabından oluşturmacılık ilgili bölümleri okuma | ||
5 | Oluşturmacı öğrenme yaklaşımda kullanılan ölçme-değerlendirme teknikleri | ||
6 | Oluşturmacı öğrenme yaklaşımda kullanılan ölçme-değerlendirme teknikleri | ||
7 | Ders kitabından alternatif ölçme-değerlendirme ile ilgili bölümleri okuma | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Oluşturmacı öğrenme yaklaşımı ile ilgili yapılan alandaki çalışmaların irdelenmesi | ||
10 | Oluşturmacı öğrenme yaklaşıma getirilen eleştirilerin tartışılması | ||
11 | Alternatif ölçme-değerlendirme hakkında araştırma makalelerinin tartışılması | ||
12 | Alternatif ölçme-değerlendirme hakkında araştırma makalelerinin tartışılması | ||
13 | Alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerinin kullanılarak ölçme aracı oluşturma | ||
14 | Alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerinin kullanılarak ölçme aracı oluşturma | ||
15 | Öğrencilerin geliştirdikleri ölçme araçlarını sunması | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
"Constructing Science in Elementary Schools Araştırma makaleleri"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |