GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ542 OLUŞTURMACI FEN ÖĞRETİMİ VE ÖLÇME-DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Öğrencilerin oluşturmacı yaklaşım ve alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerine yönelik daha derin ve kapsamlı bilgiler edinmeleri sağlamak



1 Oluşturmacı yaklaşımı kuramsal temellerini açıklayabilme
2 Oluşturmacı yaklaşıma dayalı öğretim süreci hazırlayabilme
3 Oluşturmacı yaklaşımda ölçme ve değerlendirme sürecine hakim olabilme

Birinci Öğretim



Yok


Oluşturmacı yaklaşıma yönelik teorik bilgilerin kitaplardan okunması Oluşturmacı yaklaşıma yönelik pratik uygulamaların araştırma makalelerinden okunması Oluşturmacı yaklaşıma getirilen eleştirilerin okunması Alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerine yönelik teorik bilgilerin kitaplardan okunması Alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerine yönelik pratik uygulamaların araştırma makalelerinden okunması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Oluşturmacı öğrenme yaklaşımı tanıtımı
2 Ders kitabından oluşturmacılık ilgili bölümleri okuma
3 Oluşturmacı öğrenme yaklaşımındaki öğrenme modelleri
4 Ders kitabından oluşturmacılık ilgili bölümleri okuma
5 Oluşturmacı öğrenme yaklaşımda kullanılan ölçme-değerlendirme teknikleri
6 Oluşturmacı öğrenme yaklaşımda kullanılan ölçme-değerlendirme teknikleri
7 Ders kitabından alternatif ölçme-değerlendirme ile ilgili bölümleri okuma
8 Arasınav
9 Oluşturmacı öğrenme yaklaşımı ile ilgili yapılan alandaki çalışmaların irdelenmesi
10 Oluşturmacı öğrenme yaklaşıma getirilen eleştirilerin tartışılması
11 Alternatif ölçme-değerlendirme hakkında araştırma makalelerinin tartışılması
12 Alternatif ölçme-değerlendirme hakkında araştırma makalelerinin tartışılması
13 Alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerinin kullanılarak ölçme aracı oluşturma
14 Alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerinin kullanılarak ölçme aracı oluşturma
15 Öğrencilerin geliştirdikleri ölçme araçlarını sunması
16 Yarıyıl sonu sınavı

Constructing Science in Elementary Schools Araştırma makaleleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 3 3
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 10 10
Makale Kritik Etme 10 3 30
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek