GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ556 İLKÖĞRETİM FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GELİŞTİRİLMESİ VE DEĞERLEN. Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Program geliştirme-değerlendirme ve yöntemlerle ilgili temel kavram bilgisine sahip fen ve teknoloji programları geliştirerek değerlendirebilen öğretmen adayları yetiştirmektir.



1 Program geliştirme ve değerlendirmeyle ilgili kavramlara hakim olurlar.
2 Fen ve Teknoloji programındaki farklı öğretim ve ölçme-değerlendirme strateji, yöntem ve tekniklerine hakim olurlar.
3 Taslak fen ve teknoloji programı oluştururlar.
4 Dünya ve Türkiye'deki Fen ve Teknoloji öğretim programlarını karşılaştırmalı incelerler.
5 Fen ve Teknoloji programlarını farklı program değerlendirme modellerine göre analiz ederler.

Birinci Öğretim



Yok


Program geliştirme, değerlendirme ve öğretim ile ölçme yöntemleriyle ilgili temel kavramlar, dünya ve Türkiye'deki fen ve teknoloji programlarının programlarının program değerlendirme yaklaşımlarına göre analiz etme , taslak fen ve teknoloji öğretim programı geliştirip değerlendirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Program Geliştirmeye Giriş
2 Programla İlgili Temel Kavramlar Programların Gelişimi ve Değişmesi Eğitim Programı Tasarımları
3 Program Geliştirme (Program Geliştirme Basamakları, Program Geliştirmenin Dünya ve Türkiye'deki Tarihçesi)
4 Program Geliştirme Modelleri ve Dayandığı Eğitim Felsefeleri (Davranışçı, Taba, Tyler, Schwab)
5 Program Değerlendirme Modelleri ve Dayandığı Eğitim Felsefeleri (İçerik-Girdi-Süreç-Çıktı, Aydınlanmacı Modeller)
6 Program Geliştirmede Yeni Yönelimler
7 Program Geliştirmede Yeni Yönelimler
8 Arasınav
9 Dünyada ve Türkiyedeki Fen ve Teknoloji Programlarının Farklı Program Değerlendirme Modellerine Göre Analizi
10 Dünyada ve Türkiyedeki Fen ve Teknoloji Programlarının Farklı Program Değerlendirme Modellerine Göre Analizi
11 Fen ve Teknoloji öğretim programındaki temel öğretim ve ölçme-değerlendirme strateji, yöntem ve teknikleri
12 Fen ve Teknoloji öğretim programındaki temel öğretim ve ölçme-değerlendirme strateji, yöntem ve teknikleri
13 Taslak fen ve teknoloji programı hazırlama süreci
14 Taslak fen ve teknoloji programı hazırlama süreci
15 Taslak fen ve teknoloji programlarının sunumu ve değerlendirmesi
16 Yarıyıl sonu sınavı

Demirel, Ö.(2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (1999). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı Ankara, Önder Matbaacılık Erden, M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık Sönmez, V. (1995). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık Konu alanıyla ilgili güncel makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 30 30
Proje Sunma 1 3 3
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 10 10
Makale Kritik Etme 5 3 15
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 185

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek