GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RBSY-509 UZMANLIK ALAN DERSİ Ders 2 3 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.


Dr. Öğr. Üyesi Eda Seda TOSUN


1 Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir.
2 Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir.
3 Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir.
4 Verilerini gerekli şekilde analiz edebileceği istatistik yöntemini sorgular.
5 Çalışma protokolüne uygun şekilde veri analizini gerçekleştirir.
6 Elde ettiği bulguların çalışmanın başlangıcında ortaya koyduğu hipotez ile örtüşüp örtüşmediğini sorgular.
7 Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir.
8 Bilimsel bir rapor hazırlamanın prensiplerini açıklar.
9 Araştırmanın hipotezini, çalışma yöntemlerini, bulguları ve bulgulara ilişkin değerlendirmeyi içeren bir metin hazırlar.
10 Hazırladığı raporda, yaptığı araştırmaya ilişkin bulguların, bilime katkısını yargılar.
11 Yaptığı çalışmaya ve elde ettiği sonuçlara dayanarak konu ile ilgili farklı araştırma alanları önerir.

Birinci Öğretim


yok


yok


1. Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. 2 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması 3 Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi 4 Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. 5 Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. 6 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. 7 Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. 8 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. 9 Rapor hazırlama ve sunma. 10 Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. 11 Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. 12 Yorum, değerlendirme ve analiz. 13 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. 14 Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tez konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alışverişinde bulunulması
2 Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi
3 Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi
4 Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi
5 Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması
6 Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması
7 Tez deneylerinin yapılması
8 Tez deneylerinin yapılması
9 Tez deneylerinin yapılması
10 Tez deneylerinin yapılması
11 Tez deneylerinin yapılması
12 Tez deneylerinin yapılması
13 Tez deneylerinin yapılması
14 Tez deneyleri ile ilgili son verilerin değerlendirilmesi

öğrencinin tez konusuna göre değişkenlik göstermekte



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 8 112
Rapor Hazırlama 14 4 63
Rapor Sunma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 176

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek