GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
803 UZMANLIK ALAN DERSİ Ders 2 4 6,00

Yüksek Lisans



Dersin amacı, danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerini öğrencilere aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilmeye eşlik eden akademik okuma yazma ve tartışmaya ilişkin bilgi, beceri kazandırmaktır.



1 Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme.
2 Spesifik bir araştırma konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme.
3 Avrasya kavram ve coğrafya alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel bir anlayışla analiz eder.
4 Spesifik bir araştırma konusuna yönelik güncel gelişmeleri sözlü ve yazılı olarak ifa edebilme
5 Spesifik bir konuda araştırma yaparken karşılaşılabilecek sorunları ve çözüm önerilerini fark etme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tez danışmanının uzmanlık alanı ve öğrencinin çalışma konusu kapsamında alana özgü kuramsal ve kavramsal yapıya ilişkin akademik gelişimi sağlayacak konularda araştırma, okuma, tartışma ve değerlendirme çalışmaları oluşturmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
2 Avrasya kavram ve coğrafi alanına ilişkin özgün araştırma konusu/konularının seçimi ve tartışılması Yok Yok
3 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
4 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
5 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
6 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
7 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
8 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
9 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
10 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
11 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
12 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
13 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
14 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Yok Yok
15 Genel Değerlendirme Yok Yok

Avrasya kavram ve coğrafyası temel alanı ve alt disiplin alanlarına yönelik temel kaynaklar, alan indeksleri, bilimsel araştırma makaleleri, tez çalışmaları ve araştırma projesi raporları ve Giresun Üniversitesi Tez Yazım Kılavuzu



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Beyin Fırtınası 10 15
Rapor Hazırlama 3 20
Rapor Sunma 4 20
Makale Yazma 5 30
Bireysel Çalışma 8 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Makale Yazma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Beyin Fırtınası 5 5 25
Rapor Hazırlama 2 6 12
Rapor Sunma 3 6 18
Makale Yazma 15 6 90
Bireysel Çalışma 8 5 40
Toplam İş Yükü (saat) 185

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek